malcolm
15-07-2013, 07:13
Nu har halva sommaren gått *snyft*, tycker ni att ni fått ut det ni önskade av den så här långt?
Fjortispower
15-07-2013, 09:40
Man ska vara tacksam och vädret har ju inte varit dåligt, men på övriga plan säger jag bara: NEJ!
*Stintan*
15-07-2013, 11:12
Varför inte ta vara på den dag som är istället för att sörja de dagar som varit?
Vi skulle nog alla behöva lite mer Puh-tänk.
[attachment=77466:426449_5...915511_n.jpg]
Huggorm
15-07-2013, 11:50
En helt fantastisk sommar så här långt, kunde knappt ha varit bättre. Och jag tror resten blir bra också.
Aqvakul
15-07-2013, 13:01
CITAT (Huggorm @ 15-07-2013, 12:50)

En helt fantastisk sommar så här långt, kunde knappt ha varit bättre. Och jag tror resten blir bra också.
Natur liv
15-07-2013, 13:34
Visst har sommaren varit bra hittills, men bättre blir den eftersom semestern börjar och jag kan ta vara på sommaren bättre. Grilla, gräva, måla och allt möjligt annat kul.
Förresten har jag tagit vara på sommaren på jobbet också, då jag innan semestern hann grilla, gräva och måla där. Kanske ett bra sätt att varva ned och vänja sig vid semestersysslor.
Det vände ju redan runt midsommar om man ska va petig

Vädermässigt så är jag nöjd med semestern så här långt.
Första veckan förra veckan och nu är det bara 5 kvar

Trädgården vill nog ha regn mer än mig dock.
Har det regnat alls i juli?
Det får gärna börja regna på fredag här i Skåne för då ska jag ratta upp till dom norra provinserna samt Finland så där vill vi ha lite mer värme än vad där är just nu.
Natur liv
15-07-2013, 18:20
CITAT (Rosrup @ 15-07-2013, 19:12)

Har det regnat alls i juli?
Ja, här regnade det bara för några dagar sedan. Tur det, jag har inte behövt vattna i odlingarna och vattenbaljorna är fyllda så jag klarar bevattningen även om det blir någon vecka med torka.
Jag har jobbat mest hela tiden och resten av sommaren fortsätter i samma spår. Det är lustigt det där, när jag nu är ledig två dagar i sträck känns det som att jag varit ledig i en vecka minst. Jag har dessutom hittills lyckats ha mina lediga dagar de dagar då sommaren visar sig från sin allra bästa sida.
Har dessutom upptäckt att båtliv är helt fantastiskt. Nu åker vi ut så ofta vi hinner, tidigare har det varit en plåga på sjön på grund av nacken och vågorna. Då följde jag med på sin höjd någon gång per säsong, mest för husfridens skull.
Tidigare var jag alltid lite orolig när det varit torrt en längre period efte3rsom brunnen kunde sina. Nu med borrad brunn så vattnar jag av hjärtans lust och inga gräsmattor blir längre bruna. Att sitta under parasollet en go sommardag med kaffe och filosofera över ditten och datten är inte fel. Men visst, höstens oundvikliga ankomst varje år gör mig knappast munter.
Aqvakul
15-07-2013, 20:56
Efter 10 dagars intensiv värme i Andalusien och rejält varmt under en långhelg i Berlin, är jag väldigt nöjd med den senaste veckans 20-25 grader och uppehållsväder, även om det bläst rejält några dagar...
Huggorm
15-07-2013, 21:17
CITAT (gnon49 @ 15-07-2013, 21:33)

Tidigare var jag alltid lite orolig när det varit torrt en längre period efte3rsom brunnen kunde sina. Nu med borrad brunn så vattnar jag av hjärtans lust och inga gräsmattor blir längre bruna.
Jag får nog satsa på borrad brunn också, en grävd har sina begränsningar när man bor högst uppe på en moränrygg. Med enbart sol på tiodygnsprognosen törs jag knappt vattna något alls.
Eva i Skåne
15-07-2013, 21:30
Du är ju också en muntergök Malcolm

Vem vill tänka på sådana tråkigheter?
Tänk positivt! Vi har halva sommaren kvar - minst
En underbar vår och försommar, semestern började idag och jag har fyra veckors ledighet att se fram emot!
Jag önskar att det regnade REJÄLT några nätter och sedan strålande sol på dagarna så vi kan plaska i poolen mellan varven, när man behöver en paus från husrenoveringen.
Och ja, en borrad djup brunn är himla bra när man ska fylla poolen! Och vattna i växthuset, landet och rabatterna. Gräsmattan får klara sig bäst den kan, fast det knastrar rätt bra nu när man går på den.
Som jag ser det så har sommaren nys börjat

Vi har fått i vår motorbåt och köppt nya trädgårdsmöbler och badat

och gubben har tagit sig tid att ha fyra veckors semester !
Biggan_
16-07-2013, 18:43
CITAT (Eva i Skåne @ 15-07-2013, 22:30)

Du är ju också en muntergök Malcolm

Vem vill tänka på sådana tråkigheter?
Tänk positivt! Vi har halva sommaren kvar - minst 
...och har vi tur så blir det en fin höst också med en härlig brittsommar som pricken över i.
Jag tycker min sommar har varit bra med både härliga soliga dagar och dagar som kanske inte varit så soliga , men då har jag passat på att jobba lite i trädgården och fått undan lite inne.
malcolm
17-07-2013, 06:01
Mitt första inlägg i denna tråd handlade inte så mycket om vädret egentligen utan mer om huruvida man gjort det man tänkt sig vilket jag inte alls har lyckats med. Hade tänkt köpa några tomatplantor och drivit upp lite blommor men inget av det har blivit av. Idag skall jag i alla fall börja bygga på min nya yttertrappa, får se hur det går med det men först måste jag röja lite plats för den eftersom det är rena djungeln lite varstans på tomten.
Jadu malcolm. Vi får se om allt blir som vi har tänkt oss. Vår plan är att ägna tre veckor att frenetiskt fixa till huset - ska bli lite spännande att se hur det går. Så jag förstår hur du menar.
Synd att du aldrig drev upp dina plantor och synd att jag förra vecka slängde en massa tomatplantor jag inte hade plats med - hur stora och fina de än var...
Huggorm
17-07-2013, 22:17
Mitt sommarprojekt i år är ett kombinerad verkstad-förråd-tvättstuga-motorcykelgarage och det går rätt bra. Nu är det mest småfix kvar med foder runt fönster, lister, knutar, lite målning och sånt. Hade det regnat hade jag aldrig hunnit så långt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.