Full version: Rosbilder vecka 29
Kajsa

Belle Doria, en strimmig Gallica ros

Rotes Meer, rugosa av Karl Baum 1983, första blommorna i sommar

Wild Eagle, rugosa av George Ruf före 2008, stark doft, första blommorna i sommar

Freja Balsgårdsros, svensk ros som aldrig fryser ner

Crown Princess Margareta, Austinros som jag haft i många år, köpt en till i år, blir hög
Gröna mormor
Rosenholm Courtyard Rambler
Monarda
CITAT (Gröna mormor @ 16-07-2013, 10:35) *
Rosenholm Courtyard Rambler

Den var verkligen läcker!

Rhapsody Blue
[attachment=77578:DSC_0192.jpg]
Gröna mormor
Rosarium Uetersen
strandskatan
Lady Emma Hamilton
strandskatan
Inte lätt ta rosbilder idag, med rapsbaggeinvasion! Här är stackers New Dawn med objudna gäster. Borde kanske satsa på mörka rosor, baggarna gillar ljusa färger. Så här är det vart år, fast jag förtränger det...
Monarda
Morgonens överraskning fick jag av min kära Westerland. Frukosthörnan där den växer är verkligen inte den ultimata rosenplatsen med bara förmiddagssol några timmar och dessutom med den ovänliga vintern som vi hade så såg det ut som det var kört i våras. Men där var den! Hade smugit sig upp bakom clematisen för att överraska mig denna soliga morgon. wub.gif
[attachment=77626:DSC_0216.jpg]
strandskatan
Vilken fin morgonhälsning, Monarda - Westerland är en underbar ros, doft, färg, blomform och skuggtålighet - den har allt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon