carin1964
Jag har planterat aubrietia tillsammans med backtimjan och i det stora hela är den jättefin i Juni. Men så här års ser den väldigt torr ut. Är det normalt eller sitter den på fel ställe? Det är väldränerat och soligt. Funderar på att flytta den, eller vad tror ni?
strandskatan
Om du menar att blommorna på aubrietan vissnat, så är det helt normalt, den ska bara blomma april-juni. Backtimjan blommar juni-augusti.
lassej
Min aubretia ser också mycket torr och tråkig ut nu trots att den är flera år och har blommat fint. Vet inte varför.
Bassam
Hej
Det händer så med alla perenner.
H.Bassam
carin1964
CITAT (strandskatan @ 21-07-2013, 17:24) *
Om du menar att blommorna på aubrietan vissnat, så är det helt normalt, den ska bara blomma april-juni. Backtimjan blommar juni-augusti.

Nej, jag menar bladen. De är jättetorra. Borde kanske ha vattnat mer.

CITAT (lassej @ 21-07-2013, 18:35) *
Min aubretia ser också mycket torr och tråkig ut nu trots att den är flera år och har blommat fint. Vet inte varför.

Det är ju väldigt torrt i år, men brukar den vara grön och fin andra år efter blomningen så här års?
tepa
Hej

Mina Aubrietor ser också torra ut, men det är nog torkan. Helt säkert kommer dom igen nästa år.

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon