Full version: Kravjord
jost
Alltså, det ska vara planteringsjord som är godkänd för kravodling. Jag behöver köpa några släpkärror.
Åsa, mälardalen zon 2
Varför måste det vara krav-jord?? Enligt många tester är inte kravjord bättre än annan jord.
Ingrid på Västkusten
Finns det å köpa överhuvudtaget i de mängderna? Jag hålle rmig ifrån dem sedan flera groningstester har visat att denna jordne t o m ger sämre resultat än vanlig jord. Miljövän eller ej - jag vill ha resultat.

Ring Weibulls annars - de kan fixa hem det mesta.
var beredd på att 'kravjord' är mkt torv.......och att stallgödsel är 1000% bättre mer ekologiskt och nyttigare för miljön....akta sig för Åby bara för vete gudarna var de hästskrällena käkar.....

Hälsar ingrd
pepparmynta
Jag har en länk till en jord-undersökning:
Vår Bostad
Virgo
Ja den länken har visats flera ggr här efter plusprogrammet, men den tål att tittas på flera ggr.

Köper man hederlig matjord , blandar upp det med grov sand,häst och/ eller kodynga och ger fasen i att hälla på konstgödsel, så får man en bra jord, som är bättre än "Kravmärkt jord i påse". Det enda man inte vet är hur mycket tungmetaller det finns i jorden. Vill man veta dety så får man skicka iväg lite för jordanalys.
På kravmärkt jord i påse måste tungmetallsinnehållet anges och det är mestadels lika mycket som i icke kravmärkt jord.
Siri
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,07-04-2004, 21:22)
Varför måste det vara krav-jord?? Enligt många tester är inte kravjord bättre än annan jord.

Jo, men för naturen är det bättre,,,
Ingrid på Västkusten
Bättre än å hämta gödel ifrån ett stall? Nej måste jag då svara för alla paketeringar alla transporter alla.......ja - det som är lokalt producerat måste ju vara bäst! Även för Naturen....

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon