Full version: Vad heter växten?
Jeey
Hej på er.

Jag har några sticklingar av en art som jag inte kan sätta namnet på, men kanske finns någon här som kan hjälpa mig med det.

Mvh
Åsa, mälardalen zon 2
Svårt se men skulle kunna vara doftranka
Jeey
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 23-07-2013, 16:38) *
Svårt se men skulle kunna vara doftranka

jaaa biggrin.gif doftranka biggrin.gif nu när du säger namnet så trillar polletten ner och minnet kommer tillbaka smile.gif
Stort tack för ditt snabba svar, har nästan blivit galen av att inte komma på vad det var hon sa (hon jag fick den av)
gunsta
Hej och hjärtligt välkommen till odlas forum. Sticklingarna kan vara någon sorts hoya (någon sorts porslinsblomma) - men jag är mycket osäker. Vet du något mer om moderplantan, var det en slingerväxt?
Jeey
CITAT (gunsta @ 23-07-2013, 16:41) *
Hej och hjärtligt välkommen till odlas forum. Sticklingarna kan vara någon sorts hoya (någon sorts porslinsblomma) - men jag är mycket osäker. Vet du något mer om moderplantan, var det en slingerväxt?

Hej och Tack smile.gif
Ja det är en klätter/slingerväxt, kommer från mitt ex, och jag skäms lite (ganska mycket) över att inte komma ihåg namnet eftersom moderplantan stått här hemma förr confused.gif
Men jag håller ju på med så otroligt mycket växter att jag ibland rör ihop namnen och vissa glömmer jag helt av.
Men doftranka är jag rätt säker på att det är nu när jag hörde namnet igen smile.gif

Mvh

EDIT: Kan även vara gullranka?
Fjortispower
Nej inte gullranka. Men däremot tycker jag själv att den är lik Bägarranka istället.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon