Stjärnsnäs
23-07-2013, 16:07
Lyckad frösådd av luktärter. Köpte flera sorter från Odla.nu i våras och så här många buketter kunde jag plocka i morse. Doften är bedövande, känns i hela huset.[attachment=77660:20130723_094804.jpg]
Underbart! Så vackra färger du har.
Jag har också plockat in luktärter i blandade färger, och givit bort till bekanta och grannar - alla blir lika glada.
Oj så vackert - tänk om man kunde odla luktärter. Deras doft är mer än fantastisk - jag gratulerar dig Stjärnsnäs

.
oj vad fint

Så blev man sugen på luktärtor igen ...
Jag försöker och försöker men luktärter är tydligen inte något som funkar för mig... Men lite avis blir jag allt på de vackra buketterna!
strandskatan
30-07-2013, 06:21
Jättefina luktärtsbuketter! Mina är otroligt tröga i år, har inte börjat blomma än och vill inte fästa på de nedstuckna kvistarna, har fått binda fast dem vilket ser tråkigt ut. Min mest lyckade luktärtsplantering var för många år sedan, då jag gjorde en "halv" koja (hoppas ni förstår vad jag menar) av pilgrenar runt en bänk och planterade luktärter som klättrade och täckte hela konstruktionen. Försökte göra om det året därpå, men då fick vi mördarsniglar som åt upp hela sådden.
Monarda
30-07-2013, 17:51
Jag har testat lite olika men tycker nog att hönsnät är oslagbart klängstöd för luktärter.
[attachment=77793:DSC_0226.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.