Full version: Rosbilder vecka 30
Kajsa
Häng på och visa rosor. Vi har extremt torrt och varmt och hela trädgården hade väl dött om jag inte vattnat varje vecka, det känns som allt bara rusar över nu.
Här några bilder

Roseraie de l´Hay, fransk buskros från 1901, stark doft, liknar Hansa blir lika stor, purpurröd.

Anna Balsgårdsros, varit blomrik i sommar, frös inget i vinter.

Lady of Shalott, Austinros från 2009. Ny ros köpte två ex i våras, planterade vid dammen i söderläge, härlig färg och doftar gott, är ca 1 m eller mer.

Bonica, ingen av mina ex har dött efter tre hårda vintrar, älsklingsros som aldrig krånglar ! Liten buskros.
Gröna mormor
Super Star blommar villigt, trots att det är torrt smile.gif
Monarda
Resultatet av morgonens runda i trädgården.

Queen Elisabeth
[attachment=77695:DSC_0300.jpg]

Leonardo da Vinci, tålig och vacker i alla väder.
[attachment=77696:DSC_0302.jpg]

Julia Renaissance
[attachment=77697:DSC_0287.jpg]
Gröna mormor
Per Gynt
havtorn74
Alla mina som blommat hittills i år...

Awakening

Bonica

Camille Pissarro

Crystal Palace

Dream Come True

Falstaff

Lady Emma Hamilton

Louise Odier

Maid Marion

Munstead Wood
havtorn74
Alla fick visst inte plats... postar resten i nästa veckas tråd istället
Klint
Oj så mycket vackert! Jag har inga rosor -cry-.gif men nu blev jag lite sugen Bonica blev favorit!
Mony
Å^h, så underbara!
Gröna mormor
Ingrid Bergman och Europeana

(hur får ni namnen vid respektive bild???)
havtorn74
Enklast är nog om du laddar upp bilderna till någon gratissajt först. Jag har använt "forumbilder.se" och då får du färdiga länkar till bilderna som du kan klistra in var som helst i foruminläggen (du skriver alltså rosens namn som fritext i inlägget och kopierar+klistrar sedan in länken på nästa rad)...
strandskatan
Tack alla som tar sig tid att fota och lägga ut dessa underbara rosbilder! Här är min Compassion, klätterros som skulle växa vid en stolpe, men för det första får den vinterskador och får klippas ner varje vår, för det andra växer alltid de nya grenarna rakt ut från stolpen och är väldigt styva - i alla fall en vacker och väldoftande ros med stor växtkraft!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon