Full version: Dragon?
Barfotabarn
Köpte en liten dragonplanta i våras som nu har vuxit sig stark och fin i kryddträdgården. Dock är jag fundersam till om det verkligen är en dragon. Ser definitivt ut som en men den smakar inte ett dugg dragon. Är det så att det finns olika sorter eller vad kan det vara jag har planterat?
masa
Det finns fransk dragon och rysk dragon, den ryska är ganska smaklös.
Ålgryte
Jag har flera gånger köpt franskdragon i livsmedelsbutik och planterat på balkongen. Den brukar övervintra vilket inte den ryska gör. I år är dock inte min dragon så fin som den brukar - trots mycket vatten har den många gula blad. Är den känslig för värme?
EKLO
CITAT (Ålgryte @ 27-07-2013, 00:13) *
Jag har flera gånger köpt franskdragon i livsmedelsbutik och planterat på balkongen. Den brukar övervintra vilket inte den ryska gör. I år är dock inte min dragon så fin som den brukar - trots mycket vatten har den många gula blad. Är den känslig för värme?

Det är den ryska som lätt övervintrar, och den franska som kan vara knepigare att övervintra, men det går ibland i södra Sverige om dräneringen är god.

Jag skulle inte tro att fransk dragon kan vara känslig för värme, men kanske den ryska.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon