Mr.Tomat
Hej!

Stötte på en minsan märklig, vacker men samtidigt äcklig och ful. Då min förkärlek till märkliga och spännande växter bara växer så ökar även mitt begär att ha en sådan ful och spännande citrus i mitt hem.

Frågan är: Var hittar man dem? Läste en krönika här att den är helt steril och har inga frön men det säger jag emot då andra folk har planterat dem från frön och fått dem att växa.

Tacksam för svar!
oliv
På FloraToskana till exempel: Buddhas hand

Jag har handlat därifrån och jag kan rekommendera dem. tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Mr.Tomat @ 28-07-2013, 12:31) *
Frågan är: Var hittar man dem? Läste en krönika här att den är helt steril och har inga frön men det säger jag emot då andra folk har planterat dem från frön och fått dem att växa.

Tacksam för svar!

Denna frukt ger mycket sällan frön och därför finns inget att så och dessutom är inte många citrusar sortäkta. Här är ett annat tips på en sida som säljer citrus http://www.palmenmann.de/shop/index.php?pa...amp;next_page=1
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon