Irene_L
29-07-2013, 22:25
I dag satt jag och tittade runt i min trädgård och såg så fina blomkombinationer...såna som har blivit helt av sig själva. Jag var tvungen att hämta kameran så ni också kunde få se.
[attachment=77777:vit_fing...ursporre.JPG]
Här blommar vit fingerborgsblomma tillsammans med rosa purpursporre!
[attachment=77778:rosa_lil...onvallmo.JPG]
En rosa lilja tillsammans med rosa pionvallmo.
[attachment=77779:lilja_krasse.JPG]
En okänd lilja tillsammans med krasse
[attachment=77780:mariaklo...nika_ros.JPG]
Rosen 'Rumba' blommar fint ihop med mariaklocka och veronika
Tänk att det kan bli så fint! Inget av dessa kombinationer är något som jag gjort medvetet utan det har bara blivit så ändå när jag planterat ut blommorna! Vilken tur man har ibland!
strandskatan
30-07-2013, 06:30
Hisnande vackert! Själv är jag urusel på att komponera rabatter, och jag vill nog hellre ha en lite vild trädgård där växterna till stor del själva fått välja plats. Älskar tvååringar som smyger runt i trädgården. Purpursporre är en växt jag aldrig stött på, måste ta reda på mer om den.
Väldigt vackert!Du sitter väl mycket i din trädgård och bara njuter av blomsterprakten!?
Hej
Oj vad fint, Irene! Liljorna är verkligen läckra, såna har jag, både de rosa och de gula. Pionvallmo har jag också, dom är verkligt fina. Samt Mariaklockorna. Men Purpursporre, måste också ta reda på mer om dem...
Hälsn Tepa
Måste då också få visa något som bara blev, som jag inte hade planerat:
[attachment=77783:IMG_3837_1.jpg]
En rosenfingberört med den laxrosa astilben 'Peach Blossom' i bakgrunden.
Astilben är lite mer laxrosa än vad det ser ut på bild, en mildare färg av den som fingerörten har.
Många tycker ju att Tagetes inte är särskilt "upphetsande" att ha i trädgården. Själv vill jag ha den som kantblomma för den är så lätt att fröså. Har för mig att den skall vara bra för jorden, men jag är inte helt säker. Fast det är ju ingen blomma man sniffar på för den goa lukten, det erkänner jag.
[attachment=77805:130730_012.JPG]
[attachment=77813:2013_07_27.jpg]
Det här tyckte jag blev så fint! Luktärter har jag sått,petuniorna min kusin,vi bytte lite men mamma var mellanhand och ingen visste va´d den andre sått!
Ni visar alla fina bilder det är väldigt kul att se,särskilt om man inte är så värst bra på det där med placering
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.