Fredricaa
Hej,
Jag har en hel mängd dillkronor på min dill som jag inte vet vad jag ska göra med.
Är det någon som har något bra förslag?
Kräftorna är ju givet, men det måste finnas fler användningsområden.

Eva i Skåne
Inläggning av gurkor brukar innehålla dillkronor.

Ett tips är att du sköljer och stoppar dom i en påse i frysen tills du kommer på vad du ska ha dom till. Omöjligt att få tag i färska under största delen av året.
Preussen
CITAT (Fredricaa @ 31-07-2013, 12:53) *
Hej,
Jag har en hel mängd dillkronor på min dill som jag inte vet vad jag ska göra med.
Är det någon som har något bra förslag?
Kräftorna är ju givet, men det måste finnas fler användningsområden.

Ta frö till nästa års dillsådd. Enklaste sättet är att låta kronorna stå kvar i landet och fröa av sig, då har du gröndill att plocka lite överallt. Annars är det inte så mycket svårare att klippa av kronorna och lägga dem i en pappkasse som hängs torrt.
tomas99
CITAT (Eva i Skåne @ 31-07-2013, 13:46) *
Inläggning av gurkor brukar innehålla dillkronor.

Ett tips är att du sköljer och stoppar dom i en påse i frysen tills du kommer på vad du ska ha dom till. Omöjligt att få tag i färska under största delen av året.

+1
Fredricaa
Tack smile.gif
Då gör jag nog både och.
Sparar i frysen och låter några stå.
Sörgårdsnissen
Slängde lite gamla infrysta, dom luktade som brödkrydda, eller nånting av det som finns i "brödkryddor".

Någon som bakat med torkade,malda dillkronor-komponenter?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon