Full version: Sam på "Prunus colt"
Silur
Vi har en Bigarrå "Sam" på "Prunus colt" stam.
Hur stort träd kan man förvänta sig att en sådan blir i stockholmstrakten?

Huggorm
Colt är en ganska ovanlig grundstam, men jag har den till mitt Stella. Så vitt jag förstår är den medelstarkväxande, trädet blir alltså stort men inte enormt. Jag vet inte om det ger någon större klarhet, men jag har inte lyckats få fram bättre precision själv. Trädet växer i alla fall ganska bra varje år, jag tror inte det ligger långt efter en ren prunus avium i tillväxttakt.
Silur
CITAT (Huggorm @ 31-07-2013, 21:25) *
Colt är en ganska ovanlig grundstam, men jag har den till mitt Stella. Så vitt jag förstår är den medelstarkväxande, trädet blir alltså stort men inte enormt. Jag vet inte om det ger någon större klarhet, men jag har inte lyckats få fram bättre precision själv. Trädet växer i alla fall ganska bra varje år, jag tror inte det ligger långt efter en ren prunus avium i tillväxttakt.

Tack, tack.... för ditt svar

Ja, här växer det bra med. Kanske måste jag måste flytta det. sweatingbullets.gif Vi får se.
/Silur
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon