Motti
Efter min stämbandsoperation så hände något med mig !jag är dödstrött och har järnsmak i munnen .Slutade ju att röka samtidigt också ,men jag har ingen energi kvar längre .Skulle få svar på Biopsin tre veckor efter men har inte hört ett ord och fick inget brev heller på prov svaren som de sa jag skulle få .Orkar inte bry mig mer vill bara sova och vara ifred.Ringde Öron näs hals och frågade varför jag är så trött ,men de hade inget svar att ge mig ! Ska på återbesök den 7:de augusti .Är livrädd just nu för att något är fel .
*Stintan*
Det är väl inte så konstigt att du är trött så mycket som du har haft omkring dig sen operationen och oro över svaren. Man blir trött av stress.
Motti
Tack för omtanken Stintan smile.gif så rart av dig att du förstår kompiskram.gif Ja det har varit jäkligt mycket sista veckorna så mycket har hänt men ingen verkar förstå .Sa till min man att jag är ingen jäkla Duracellkanin det finns gränser för mig också .Har haft mina barnbarn här i tre veckor de två äldsta kom hit några dagar efter jag operarats ,andra veckan hade jag tio åringen här veckan efter kom svärsonen med alla tre plus att vi har en valp .Efter det hade vi 60 årskalas med 30 pers ,och snart ska gubben åka till Kina .Jag frågar mig själv när jag ska få ha semester ? har hänt mycket mer som jag inte kan ta upp här rolleyes.gif Tyvär verkar våra barn tro att vi alltid ska ställa upp hur läget än är .Verkar som många farföräldrar och morföräldrar får ta hand om sina barnbarn på sina semestrar ,man äslkar ju sina barnbarn över allt men man orkar inte ha dom hur mycket som helst även om man så gärna vill det .
Fjortispower
CITAT (Motti @ 01-08-2013, 00:06) *
Tack för omtanken Stintan smile.gif så rart av dig att du förstår kompiskram.gif Ja det har varit jäkligt mycket sista veckorna så mycket har hänt men ingen verkar förstå .Sa till min man att jag är ingen jäkla Duracellkanin det finns gränser för mig också .Har haft mina barnbarn här i tre veckor de två äldsta kom hit några dagar efter jag operarats ,andra veckan hade jag tio åringen här veckan efter kom svärsonen med alla tre plus att vi har en valp .Efter det hade vi 60 årskalas med 30 pers ,och snart ska gubben åka till Kina .Jag frågar mig själv när jag ska få ha semester ? har hänt mycket mer som jag inte kan ta upp här rolleyes.gif Tyvär verkar våra barn tro att vi alltid ska ställa upp hur läget än är .Verkar som många farföräldrar och morföräldrar får ta hand om sina barnbarn på sina semestrar ,man äslkar ju sina barnbarn över allt men man orkar inte ha dom hur mycket som helst även om man så gärna vill det .

trostar.gif
Livet är tufft ibland.
Motti
Livet är alltid tufft ju äldre man blir ju närmare smile.gif och tuffare blir det .Det jobbigaste är väl när inte ens barn förstår att det är jobbigt utan bara tar en förgivet !jag är 60 år och min man också vi försöker ställa upp så mycket vi kan för våra barn och barnbarn ,men ibland känns det som det inte är värt ett dugg de tar så mycket för givet och tänker mest på sina egna liv och de tar gärna för sig utan att tänka på oss .Jag älskar mina barn och barnbarn men de borde visa lite mer uppskattning bara genom att säga att vi uppskattar er för att ni alltid ställer upp för oss ! efter att ha ahft mina barnbarn här i tre veckor på 110 kvm och vi ficj möbelera om allt för att de skulle få plats ,ja dottern sa tack .Hon var barnfri i två veckor hemma hos sig .Det var aldrig jag när de var små ,jag hade dom dygnet runt tills de blev tonåringar .
Lite uppskattning för att man finns för dom och barnbarna vore inte fel smiley_small_hug.gif
*Stintan*
Men har du talat klartext med dina barn och sagt rent ut det du skrev ovan? Det är inte dom som ska bestämma när du ska/kan/orkar ställa upp och ha barnbarnen det ska du göra. Dom måste förstå att ibland passar det helt enkelt inte och att du måste få kunna säga ifrån utan att dom blir sura och arga. Prata med dom om det där med uppskattning. Dom vet säkert att du älskar dom ändå men du ska inte behöva bli utnyttjad.
Klint
Man kan bli sjuk av oro! Det är jobbigt med sjukvården att det tar sån tid och att man inte får svar!

Men (jag kommer inte exakt ihåg )någon sa :
-Varför utnyttjar någon mej?
-Därför att den kan
Alltså det är vi själva (du) som tillåter oss (dej )att bli utnyttjad.
Jag tvivlar inte en sekund på¨att du älskar din familj,men ibland måste man tänka på sej själv,tror det är dags nu Motti.
Även om du inte kan åka på nåt vilohem med Tea så kan du vara bara hemma å ta det lugnt! Ska du laga mat tex gör nåt enkelt. Du behöver må bra för att kunna sprida glädje och omsorg om familjen lång tid framöver,tar du inte hand om dej själv nu kanske du blir långvarigt sjuk då måste barnen klara sej själva.
kompiskram.gif trostar.gif

Jag vet att du inte bett om mina råd men kan inte låta bli Skit i Odla Skit i fb läs en bra bok eller lyssna på en Koppla av varva ner
Motti
Kloka ord Klint tack för att du bryr dig smiley_small_hug.gif Problemet är väl att jag alltid ställt upp för barna och barnbarna och de kan inte ta att jag säger ifrån då slutar de höra av sig så att säga .Tror unga människor i dag är fruktansvärt själupptagna allt handlar om "dom" och deras bästa .Sonen vår är lite annorlunda han ringer varje vecka och kommer hit ofta ,han var här i dag och försökte hjälpa mig med Facebook problemet .Dottern lever i sin värld och ibland känns det som hon bara ringer när hon vill ha barnvakt .Snart åker gubben till Kina igen och då får hunden och jag vara ifred och då ska jag ta långa skogspromenader med henne och bara va och ta hand om mig själv .Frågade gubben här om dagen när jag ska få semester smile.gif har inte fått det på många år då jag alltid fått ta hand om andra verkar det som ,särskilt i semester tider confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon