Här är min musa basjoo. Som ni ser så har den just börjat växa, vilket betyder att den kommer att producera ett två meters blad varje vecka. Stammen består utav gamla blad. Den är härlig att ta på. Med tiden får den en äkta pseudostamm. Först i mitten av maj när vårfrosten garanterat är borta, då ska den i jorden. Man ska inte plantera den i ett allt för varmt läge för då slutar den växa(om man bor i uppland). Men full sol och mycket vatten och gödning ska den ha.
På vintern ska man bygga en bur, vira julgransljus eller ännu bättre värmekablar för vattenledningar som automatiskt går igång om det blir minus. Sen behövs isolering tex lecca,frigolit(stjärnor). Tak är också mycket viktigt. Man vill ju inte att den ruttnar.
Blomstersmurven, köp inte basjoo hos drakenius. Det är rena rånet att handla hos dem. Köp från the palm centre eller mulu som jag gör.
På tisdag kommer hybridkorkeken och agaphanus donau.

Nu ska jag gå och plantera citrussläktingen(poncirus). Det kanske blir upp emot 20 idag. Idag när jag vaknade kl10 låg tempen redan på +10.
För mer exoter ta en titt i mitt album