kurtkurtkurt
05-08-2013, 23:08
Hej
Jag har en vän som bad mig om råd men min kreativitet räcker inte till. Han ska sälja sitt hus om 2 veckor och vill fixa i ordning så mycket det går innan dess. Han har en hel del slipers i trädgården. Oftast är översta lagret väldigt trasigt. Han undrar hur han ska lösa det. Har inte hittat någon som säljer billiga slipers. Har ni något tips hur han enkelt och utan större kostnad kan fixa till så det ser snyggt ut?
Han vill inte köpa marksten. Något måste fixas. Det går inte bara att ta bort det trasiga lagret utan något nytt måste i såna fall ersätta.
Vore snällt om ni kunde komma med bra tips. Det börjar blo ont om tid för honom och dessa trasiga slipers förstör helhetsintrycket mycket. Men som sagt så vill han inte kosta på huset så mycket nu när det ska säljas och han har inte tiden att göra ett för stort projekt heller.
Gossen Ruda
06-08-2013, 08:59
Järnvägen har slutat sälja beganade slipers, de måste tas om hand och destrueras pga kreosoten. Det finns dock sk trädgårdsslipers att köpa på byggvaruhusen som har samma mått. Har funnits iaf.
malcolm
06-08-2013, 12:08
Det går ju att spika ihop något av tryckimpregnerat virke till lagom dimension och sedan kanske lasera det till rätt kulör så det stämmer med det övriga om färgen är viktig.
CITAT (Gossen Ruda @ 06-08-2013, 09:59)

Järnvägen har slutat sälja beganade slipers, de måste tas om hand och destrueras pga kreosoten. Det finns dock sk trädgårdsslipers att köpa på byggvaruhusen som har samma mått. Har funnits iaf.
Byggmax brukar ha.
Helén
Vänd uppochner på översta stocken så är den förhoppningsvis fin på baksidan.
Har svårt att tänka mig att de nya ägarna kommer att vara nöjda om han släpar dit mer kreosotimpregnerat trä. Snarare borde väl förekomsten av kreosotträ dra ner priset.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.