Irene_L
Oj vad det blommar på altanen! Nu ser vi knappt ut längre när vi sitter inne på altanen!

Det brukar vara mycket blommor hos mig men i år tror jag att det är rekord!
Alla petuniorna har jag sått från egenplockade frön!

[attachment=77910:altanblo...ng_h_ger.JPG]
Höger sida

[attachment=77911:altanblo..._v_nster.JPG]
Vänster sida

Blommorna har verkligen gillat att bli gödslade med hönsgödsel. I år är det första gången jag testat det.
Jag tar några skopor höns-pellets och häller det i en stor vattenkanna. Sen fyller jag på med vatten (halva kanna). Detta får stå i knappt en vecka. Efter denna tid häller jag en skvätt av den illaluktande sörjan i en ny vattenkanna och fyller på med mer vatten och vattnar sen krukor och amplar med detta!
jaj-51
Jättefint yahoo.gif

Petunior verkar tåla väldigt mycket gödsel och blir bara större och vackrare ju mer de får.

P.S.
Odlat en del petunior (surfina) några av dessa är känsliga för brist på järn.
Natur liv
Tänk vad vackert det kan vara med petunior. Jag som inte gillat dem tidigare, men nu har jag fått upp ögonen.
Inspirerande!
malcolm
Imponerande! Jag älskar petunior! tummenupp.gif
Mony
Åh, vad vackert! Får nog odla några petunior nästa år jag med smile.gif
silos
Underbart vackert!
Klint
Jättefint Irene Tack för att även vi får njuta av din blomsterprakt!
Peztis
Åh vad vackert! Och imponerande som alltid, Irene.

Hönsgödsel har jag ju två säckar av, varför har jag dem kvar... g.gif Köpte dem för att använda, inte för att lagra i förrådet.

Fjortispower
Blommigt och vackert! Petunior är en av de bästa blommorna som finns!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon