Hej alla,
Jag är nybörjare både på den här tråden och med växter. Mitt "track record" vad det gäller krukväxter inomhus får nog lov att rankas som "så där" med tanke på att jag misslyckats med i princip allt jag fått genom åren. Jag har varit hopplös, kanske för att intresset inte varit tillräckligt stort.
Nu råkar det dock vara så att jag fått en vit Krysantemum av någon som jag sätter ett visst personligt värde i. Den har blommat ut och kronbladen blev till sist bruna och föll av. I övrigt är växten grön och jättefin.
Jag har lyckats Googla mig till att det skulle räknas till något av en "slit-och-släng-växt" men jag undrar ändå om det GÅR att få den att blomma på nytt inomhus? Den står i mitt köksfönster i norrläge och har sol under morgontimmarna för att sedan få lite mindre av direkt solljus under resten av dagen.
Bifogar en bild på sorten så kan ni själva se. Vet inte om olika sorter kräver olika behandling eller så.
Det kan vara värt att nämna att jag inte har någon balkong eller möjlighet att plantera den utomhus.
Tack på förhand! =)
/ Thomas