lundeqvist
Hej, jag blev med citronträd i våras och den verkar stormtrivas. Den blommar och ger frukt. Grenarna sticker iväg långt åt sidorna som ni kan se på bilden jag länkar till här nere. Nu till min fråga, kan jag beskära den nu och hur gör jag i så fall?
Länk till bild på citronträd

Tack på förhand!

viktoribanez
Hej, fint träd smile.gif

Beskärning vet jag inte så mycket om tyvärr, men enligt mig verkar krukan den är i vara ganska liten? Har du planterat om den eller kollat om rötter växer ur hålen? En omplantering i större kruka med ny fräsch jord skulle göra att den mår ännu bättre smile.gif

Men jag antar att du vill ta bort det som växer så långt åt vänster? Nu kan jag inte garantera något men du borde nog kunna ta bort hela den grenen, eller så mycket du vill av den, men vänta på någon mer kunnig innan du gör något smile.gif
AlexR
Hej,

Har själv ett lime träd, det kan jag beskära när jag vill och den skjuter oftast nya grenar direkt.
Vet dock inte hur det är med beskäring när trädet bär frukt, antar att det tar på trädets krafter..?
Vet inte vad som blir lidande
kerstin z5-6
varför är det inte ute ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon