bam777bam
Hej.
Efter att ha läst ett tråd som heter chili 2013, förstod jag att för många personer hade chili säsongen börjat tidigt på året.
Jag började i Juni, det här är första gången jag odlar överhuvudtaget och har frågor som jag hoppas jag kan få hjälp med.

På första bilden har jag markerat en Piripiri som har blivit biten av något, vad ska jag göra för att det ska sluta. Det fanns en till växt som blivit biten mer men fick inte med den på fotot.

Har inte förstått mig på säsonger, det är inte många månader kvar på sommaren, och min tanke är att ta in de Piripiri som överlever vistelsen utomhus. När är det dags att ta in dem? kommer jag att behöva köpa ljus?

När jag bestämde mig för att odla chili valde jag att lämna två Habanero och en Piripiri hemma. resten planterade jag utomhus. åkte förbi Plantagen och köpte Trägårdsjord och blandade jorden utomhus med den jorden jag köpte, och för plantorna inomhus använde jag bara trägårdsjorden, som ni ser på bilden har de växt till sig och mår bra.
Kan ni rekommendera vad jag behöver köpa för att de ska bli ännu starkare. läste något om nån kokosjord och proteiner i vattnet...

Vilket intressant forum, hade inte förstått att man kan odla alla de saker som ni odlar:bravo: en inspiration.. rolleyes.gif

2013-08-11-10.49.png

2013-08-11-11.29.png

2013-08-11-10.50.png
Piccante
Många ger chili samma gödsel som för tomater. Finns speciell tomatgödsel på välsorterade trädgårdsbutiker. Biobact tomat vet jag används för att stödgödsla chili under säsongen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon