Full version: Rosbilder vecka 33
Kajsa
Vi tar några bilder

Leonardo da Vinci och klematis x durandii, har vattnat så mycket att rosen blivit 1.5 m i år.

Hyde Hall, Austinros som blir 3 m efter milda vintrar, den har klarat flera hårda vintrar, fryser ner men kommer igen. Saknar doft.

Garham Thomas, Austinros som hängt med en massa år, mot en södervägg, bakom klematis Happy Birthday, sen storblommig.

Grand Award, Klätterros från Poulsen 2009, denna bild blev något finare än förra.

John Davis, klätterros från Kanada och klematis Dark eyes, rosen blommar om nu.
strandskatan
Otroligt fina rosbuskar, Kajsa! Vi har haft så torrt här och massor av rapsbaggar och andra kryp som ätit både på rosor och annat, så själv har inget fint att visa tyvärr!
renate
Så vackra rosbilder Kajsa.Jag har försummat mina rosor lite denna underbara sommaren.Var inte hemma så mycket när blomningen var som bäst,men nu tar jag igen.Än blommar en hel del rosor.De flersta av rosbilderna ligger i mobilen och det går väl inte överför de därifrån.
EvaKlemming
Graham Thomas var verkligen fin. Du verkar kombinera klematis med rosor. Det är jättevackert. Men hur är det när rosorna ska beskäras? Blir det snårigt att reda ut stjälkar och så?
Klint
Tack Kajsa och alla andra för att ni visar era fina rosor, nu har tom jag blivit sugen och visst ska det väl vara rosor i en mormorsträdgård?!
Kajsa
CITAT (EvaKlemming @ 17-08-2013, 23:07) *
Graham Thomas var verkligen fin. Du verkar kombinera klematis med rosor. Det är jättevackert. Men hur är det när rosorna ska beskäras? Blir det snårigt att reda ut stjälkar och så?

Jag har nästan bara klematis från Grupp 3 viticella och sena stor blommiga och dom klipper jag ner allihop i oktober, när jag klipper rosorna på våren har inga klematis vaknat än. Dom klematis är perfekta för dom blommar när mycket ser lite visset ut i juli/augusti. Jag har ett stort klematis album här, kika där. Är galen i klematis.

CITAT (Klint @ 18-08-2013, 12:51) *
Tack Kajsa och alla andra för att ni visar era fina rosor, nu har tom jag blivit sugen och visst ska det väl vara rosor i en mormorsträdgård?!

Klart du ska ha en massa gammaldags rosor rose.gif
havtorn74
Nostalgie

Westerland

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon