Exotic
Skulle vilja att mina citrus träd klara av sin tid i vår uterum under vintern
Citronen är ca 180 cm, Clementin 140 cm hög

Jag testa med mitt gamla citronträd ett typ tält med värme och ljus som är testa här i Sverige och klara upp till 20 minus ..men det dog inte utav kyla utan det torkade sad.gif

Så nu är nya inköpta och jag har bestämt att nu får det vara i vår uterum ..så jag önskar all hjälp /råd jag kan få av er smile.gif

tack på förhand..
Alexander-VG-zon3
Vilken temperatur kommer det ligga på dag/natt ? har du extraljus eller ej ?

Generellt lått dom torka upp mellan du vattnar, och växer dom så ge dom näring. Vilar dom så bara ge vatten. Och när du tar ut dom igen efter frostrisken är förbi så avhärda dom noga så dom inte bränns i solen.
Bassam
Hej
Det är naturligtvis om du har dem inomhus med värme och extre ljus under vinter tid, de vila inte så kan du bjuda dem vatten och gödsel. och detta finns i affären special gödsel till Citron, du kan inte ge dem vatten före jorden torkad.
H.Bassam
Exotic
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 15-08-2013, 11:57) *
Vilken temperatur kommer det ligga på dag/natt ? har du extraljus eller ej ?

Generellt lått dom torka upp mellan du vattnar, och växer dom så ge dom näring. Vilar dom så bara ge vatten. Och när du tar ut dom igen efter frostrisken är förbi så avhärda dom noga så dom inte bränns i solen.

Tja temp kan variera lite men vi har aldrig frost men om jag skulle gissa.. riktigt kallt ute 5-8 grader/ milt ute upp emot 15-16 grader..
Dock skall vi lägga värmegolv så temp kanske kan bli lite jämnare ...
Sen kommer det att få extraljus smile.gif

vad tror du Alexander ?

CITAT (Bassam @ 16-08-2013, 01:40) *
Hej
Det är naturligtvis om du har dem inomhus med värme och extre ljus under vinter tid, de vila inte så kan du bjuda dem vatten och gödsel. och detta finns i affären special gödsel till Citron, du kan inte ge dem vatten före jorden torkad.
H.Bassam

Menar du inomhus ? skulle dom trivas bättre inne än i ett uterum ???
och såklart får det Citron gödsel hela tiden Bassam wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon