De här ljusgröna fröplantor växer mellan gamander, fackelblomster och mynta. Är det ogräs eller något jag har sått? Rensar ofta för mycket, så nu är jag lite försiktigare...
[attachment=78042:vad.jpg]
(Tyvärr blev det ljusgröna väldigt oskarpt i kameran).
Kan kanske vara anisisop?
Hm, kanske... det ska bli spännande, jag har dem fortfarande kvar. Om de är som mina övriga frösådda perenner då kommer de dock inte blomma i år för att kunna identifieras.
Jag hade sått pionvallmo från en sådan bonus-fröpåse. Jag trodde att de hade blivit snigelmat, men det kan mycket väl ha varit fel sorts frö....
Eva 33c
21-08-2013, 21:36
Det skulle kunna vara fröplantor av druvfläder. I min trädgård dyker såna där upp överallt genom fåglarnas försorg. De första bladen ser ut så där, lite sågtandade och ljust gröna, de flikiga bladen kommer sen. Du får ta nya bilder när de blivit lite större så kan vi gissa vidare.
Ja, det skulle kunna vara. Men jag tror inte jag väntar mer. Ska plantera några pioner där, så dessa småplantor åker på komposten denna helg...

Tack för era gissningar, det känns tryggare att ta bort dem nu...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.