Full version: Gör jag rätt?
gullik.u
Jag är ju som sagt nybörjare och känner mig överlycklig över detta sätt att kunna få hjälp av alla ni som kan!! biggrin.gif Just nu har jag bara rabatter ihuvudet. det blir nog någon ny i år också ( om mitt diskbråck tillåter dvs)

gör jag då rätt om jag gräver bort jorden obs lerjord! lägger ett lager tidningar eller plast fyller på med jord (inte så mycket av den gamla eftersom den är så hård av lera)blandning av sand och torv eller ska jag ta hästskit? det blir ju rätt dyrt med alla jordsäckar! Eller ska man bara vända lerjorden uppoch ner och sen lägga på ny jord ovanpå..risk för mer ogräs då. tack för svar!
Ingrid på Västkusten
Gräv ur å ta hästskit om Du har riklig tållgång på både armstyrka kraft och hästskit.
Toppa rabatten med lite gammel jord blandad med hästskit. Detta för mikrolive3t.
Det enda ogräs som kommer ut hästskit är havre ev gräs också :-) men det är extremt lättryckt.

Hälsar Ingrid
gullik.u
CITAT (gullik.u @ 08-04-2004, 11:07)
Jag är ju som sagt nybörjare och känner mig överlycklig över detta sätt att kunna få hjälp av alla ni som kan!! biggrin.gif Just nu har jag bara rabatter ihuvudet. det blir nog någon ny i år också ( om mitt diskbråck tillåter dvs)

gör jag då rätt om jag gräver bort jorden obs lerjord! lägger ett lager tidningar eller plast fyller på med jord (inte så mycket av den gamla eftersom den är så hård av lera)blandning av sand och torv eller ska jag ta hästskit? det blir ju rätt dyrt med alla jordsäckar! Eller ska man bara vända lerjorden uppoch ner och sen lägga på ny jord ovanpå..risk för mer ogräs då. tack för svar!

Har nu hört att det växer otroligt mycket ogräs i rabatten bla tistlor,om man lägger på för dåligt brunnen hästskit??? det låter ju lite konstigt när alla rekomenderar det wacko.gif
Ingrid på Västkusten
Beror la på vart stacken ligger inomhus eller utomhus :-)

Tistlar har jag aldrig varit med om - även om det kom så är det frösådda tistlar DE är lättryckta dem med :-)