Baoa
Jag har haft problem med spinn och bladmögel ute.

Jag har några paprikaplantor jag skulle vilja ta in, de måste planteras om först. Dom är bara ett halvår så det är inte hela världen om dom skulle kola vippen för jag har inte fäst mig så emotionellt vid dom, bara lite :roll:

Vågar jag ta in dem?

Jag vill inte ha in spinn, bladmögel eller någon annan skit! Jag funderar på att plantera om dem, sätta ner dom i källaren med ohyrepinnar och låta dom stå där nere i någon vecka. Men.. dom har ju paprikor på sig så det känns inte som en bra ide.

Att bara kika igenom dom och sen ta in dom vågar jag inte, om jag skulle missa något skulle jag bli tokig. Hatar att jaga bladlöss..

Några tips? g.gif
oliv
När jag tar in mina krukväxter, då tvättar jag krukan utvändigt och sedan blir det daglig koll på mina växter i uterum och inne. Inga gifter på ätliga växter förstås.
Bassam
Hej

Det är inne problem med insekter, för att insekter tycker om varm ock torr miljö. så kan man undvika insekter om man duscha plantor nästan varje dag och lämna inte jord torka.

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon