Påtoppen
Så här såg etiketten till tomatplantan ut:
[attachment=78224:image.jpg]

Så här blev de:
[attachment=78225:image.jpg]

Vad har blivit fel?
RibesRubusVitis
Inte säkert att det är något fel. Jag har gula körsbärstomater av sorten "Ildi" och de blir ibland som på etiketten, ungefär som amerikanska fotbollar, och ibland som päron eller glödlampor.
jaj-51
På etiketten ser det ut som "citrontomater".

Plantan ger inte de frukter som visas på etiketten, felmärkt.
Påtoppen
Är det vanligt, att plantor är felmärkta?

Det är i och för sig inget större fel på de tomater som blev, och det blir riklig skörd, men tomaterna på bilden ser godare ut, lite större och mer "kött".
Påtoppen
Jag mejlade plantskolan som svarade att det tyvärr händer ganska ofta att folk drar upp etiketten, läser och sen stoppar ner etiketten i fel planta... unsure.gif Hur svårt kan det va?

De ville kompensera mig med samma summa som en planta kostar, ja, det är ju en fin gest.
theseraphim
Du har nog fått en gul päron istället. Det är jättevanligt att kunder utan att tänka sig för flyttar omkring lapparna med sortbeskrivning tyvärr.
Motti
Ser ut som mina röda pärontomater !men igentligen spelar det ju ingen roll hur formen blir bara dom blir goda wink.gif
Påtoppen
Tyvärr gillar jag dem inte så mkt, de är lite mjöliga, men de är vackra att se på wink.gif
silos
Vackra att titta på är de!
Bassam
Hej
du köpte fel sort, så du behöver tillbaka till affären och göra klaga, du har rätt att få sorten som står på bilden, för att orättvis att kunden får inte sorten som han tänker på.
du
har rätt till pengar och jobb som du betalt under plantering.
H.Bassam
theseraphim
CITAT (Bassam @ 01-09-2013, 08:56) *
Hej
du köpte fel sort, så du behöver tillbaka till affären och göra klaga, du har rätt att få sorten som står på bilden, för att orättvis att kunden får inte sorten som han tänker på.
du
har rätt till pengar och jobb som du betalt under plantering.
H.Bassam

Upplysa affären om det bör man göra men du har aldrig rätt att få mer än vad en planta kostade när du köpte den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon