Full version: Chili?
oddjob2
Hej, Köpte denna chili (?). Nu har det blivit fina gröna frukter, men kan man äta dem? När vet man om de är mogna? Vad är det för sort. Många frågor, men jag är novis

Chili

RibesRubusVitis
Vet inte vilken sort du har, inte ens vilken jag själv har. Men mina ser ut ungefär som din och kan ätas hela tiden. Som gröna är frukterna relativt milda (kan vara vrålstarka ändå), men mina blir sedan gula och slutligen röda. Hela tiden blir de bara starkare i smaken, så testa först med någon strimlad centimeter i maten. Och gnid dig absolut inte i ögonen sedan du haft chili i händerna.
Piccante
Stod det ingen sort på krukan?
kentbra
Ser ut som Jalapeno. Vilken typ av Jalapeno är svårt att säga.

Här har du en bra sida med info och bilder.

http://www.pepperseeds.eu/
oddjob2
Tycker oxå att det ser ut som Jalapeno. En fråga till. Är alla chilifrukter ätliga? confused.gif
wotan
ser ut som jalapeno. du kan äta den nu,. men den kan va lite besk. blir sötare när den blir röd.

Alla chili går att äta. Det finns ingen som är giftig. Men det finns de som inte är goda. Som en del prydnads chili som säljs i affärer som coop. de är riktigt beska.

Jag har massor av världens starkaste chili. den går att äta. men det är inget jag rekomenderar pga dess hetta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon