lilla mamma
27-08-2013, 10:55
Ho ho
Jag har gjort världens resa i år.
I januari blev jag ensam då min man avled efter många års ojämn kamp mot sin diabetes
I juni träffade jag kärleken med STORT K
I augusti vågade jag titta på mitt första egna hus
I september flyttar jag och mina två tonåringar in i mitt alldeles egna lilla grå
Så nu har jag lite bryderier:
jag har buskage av blomsterhallon, praktlysing och gullris
De två sista tar jag med gräsklipparen men hur får jag bort blomsterhallonen?
Där ska jag trycka in alla mina klematis, klätterrosor, vinrankor och annat på armeringsmattor har jag tänkt.
Hur får jag då fast armeringsmattorna i backen. betong?
Ja jag kan mycket men det här behöver jag hjälp med
kerstin z5-6
27-08-2013, 12:32
oj vilken resa!
Skönt att du mår bra nu och har eget nytt hus!
Angående armeringsmattorna tror jag du kan använda jordankare som slås ner i marken, i dessa sätts impregnerade stolpar som kan hålla upp mattorna.
Eva i Skåne
27-08-2013, 17:04
Oj, så jobbigt du haft, men nu har det vänt låter det som. Spännande med nytt hus.
Jag minns att du skrev betydligt mer här för en del år sedan så jag vill säga välkommen tillbaka
lilla mamma
27-08-2013, 17:14
Tack
Jo, livet blev förändrat drastiskt när Morgan blev sjuk.
tyvärr så försvann egentid och allt kretsade runt sjukdomen och personliga assistenter
Och jag flyttade från min trädgårdsdröm och mycket framtidshopp med.
nu så flyttar jag mot framtiden, med tre stora äppelträd i mitten. I like it!!
ninnisky
27-08-2013, 17:53
Välkommen tillbaka
lilla mamma
27-08-2013, 23:47
Tack Ninninsky
Tänk att något som var så självklart som att sätta en spade i gräset och gräva blev bara SKIT. Jag tittade på blomlådorna förra sommaren och tänkte åt helvete med er.
I år ännu värre. Så totalt förvirrad jämnt. Men min kärlek (vi kan kalla honom Lukas) och mina barn. På gott och på ont. Att börja med en ny relation efter 15 år med samma gubbe. Det var fan i mej svårare än vad värsta tråkrosen är. Men kanske nu jag vågar känna glädje igen. Och lilla grå- paradiset för min sargade vidbrända själ
Eva i Skåne
28-08-2013, 09:31
Önskar dig alla lycka i din nysatsning. Det gäller att leva också, inte bara finnas till.
Vill bara säga lycka till med allt i framtiden, med dina tre stora äppelträd i mitten
Lycka till med allt i ditt liv!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.