Full version: Bilder på rosor
johanare
Hej

Jag har inte varit lika flitig som Kajsa och min trädgård är mycket ung och liten så inte så mycket rosor att visa upp ännu men jag är glad för det som finns och det ger mig ett lugn varje dag.

Queen_of_Sweden_3_zps3cdf27a4.jpg

Queen of Sweden Frös ner helt i vintras. Sparade 1 cm pinnar. Blommar rätt mycket ändå om än lite glesare i år. Den har dock bväxt på bra och kommer blir bredare och fylligare om den klarar kommande vinter.

Harlow_Carr_1_zpsd44c1f3e.jpg

En favorit. Jag har två i en kruka och den doftar underbart är oftast överfylld med blommor. Taggig men perfekt för kruka!

Claire_Austin_zps0fb73820.jpg

Claire Austin - jag satt en handful CA i våras och de har blivit fina. Växer bra, underbara blommor om än lite tunga och hänger en del.

Rose_De_Rescht_zps4fe39a17.jpg

Rose de Rescht - ett måste i varje trädgård! Vilken doft! Gammal klassisk parfymdoft. Lyser upp den blandade rabatten.

Gerbe Rose - Har en buske på en norrsida. Får inte så mycket sol som den säkert vill ha men första blommningen brukar vara mycket fin, dock mer sparsamt resterande säsongen.
Gerbe_Rose_2_zps36cc4b40.jpg

kerstin z5-6
jättefina rosor du har!
Kajsa
Fina rosbilder Johanare, vad roligt med en ung trädgård, då har du allt det roliga framför dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon