Full version: Ramslök !
Motti
Var får man tag i Ramslök ? köper man frön eller lök och var i så fall vänder man sig .Har redan Ramslök men vill gärna få tag i mer då den vi har är lite för lite för oss .
Preussen
CITAT (Motti @ 27-08-2013, 21:28) *
Var får man tag i Ramslök ? köper man frön eller lök och var i så fall vänder man sig .Har redan Ramslök men vill gärna få tag i mer då den vi har är lite för lite för oss .

Säkrast är att plantera lök under våren. Väl på plats, dvs om den trivs, så förökar den sig snabbt.
Du kan fröså nu under hösten men det är inte lika tillförlitligt.
rosita
Jag köpte frön, tror det var på impecta eller runåbergs, och har sått dem för några dagar sedan. Hoppas att de gror till våren...
Motti
Tack så mycket för tipset ! har nu skickat efter 2 påsar med frön på Ramslök plus en vintersallad från Impecta smile.gif Jätteglad över att jag fick tipset och nu hoppas jag få massor av Ramslök till våren !
rosita
Lycka till! Berätta gärna här hur det går när de grott!
Motti
Det ska jag göra :)man ska tydligen så redan i januari !så det gäller att hålla tummarna så allt går bra med sådden smile.gif Ska bli intressant i alla fall .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon