Biggan_
Jag tänkte ha potatismos till middag endera dagen. Någon som har provat om det går att göra gott mos på potatisen nu?
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Biggan_ @ 29-08-2013, 17:58) *
Jag tänkte ha potatismos till middag endera dagen. Någon som har provat om det går att göra gott mos på potatisen nu?

Jag fick idag potatismos eftersom jag har svårt att tugga efter tandläkarbesök och det var gott. Mjöliga potatisar och då böir det bra.
*Stintan*
CITAT (Biggan_ @ 29-08-2013, 17:58) *

Ja det finns mjölig potatis att köpa nu som går utmärkt att göra mos på annars kan du ta mandelpotatis som det blir väldigt gott mos av.
Eva i Skåne
Jag gjorde också potatismos förra veckan. Utmärkt resultat. Smaklig spis smile.gif
Biggan_
Tack skall ni ha för hjälpen!
Peztis
Och man kan alltid pressa potatisen... Blir gott på färskpotatis det med!
Anki V
......och om man väljer en "mjölig sort" och/eller lägger den skivade/tärnade potatisen i blöt en stund före kokning ( lakar ut stärkelsen) brukar det bli ett hyggligt mos även på färskpotatis.

/Anki
vanjalarsa
Ja att det inte skulle gå att göra bra potatismos av färskpotatis tror jag är en skröna. Jag har aldrig varit med om att det inte blir bra.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Motti
Mandelpotatis går utmärkt att göra mos på om man vill kosta på sig lite extra och stå och skala dom små rackarna !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon