en kurs tror jag inte jag kan hålla men lite tips kan jag komma med. Jag har själv aldrig gått på kurs utan är självlärd. Det finns säkert böcker om trådkonst eller luffarslöjd som det också kallas men det har jag aldrig läst några. Jag testar och funderar och gör det på mitt eget sätt. Jag brukar titta på foto först hur ex blåklockan ser ut och skissa lite hur den ska se ut. Som nu när jag gjorde blåklockan. Funderar och testar tills jag blir nöjd.
Jag använder najtråd 1,5 mm. (Förut hade jag även 2,0 mm men den får jag inte tag på längre.) Najtråd finns ex på Clas Ohlsson, Biltema, järnaffärer eller liknande affär. Sen har jag använt en smalare järntråd, vet inte hur tjock den är. Den är upplindad på en avlång spole när man köper den.
Jag använder en tång som jag hade hemma och en mindre tång som jag köpte på en hobbyaffär.
[attachment=78426:tr_d_ver...r_dkonst.JPG]
Jag började med att göra hjärtan, köpte pärlhalsband på loppis och second handbutiker. Dessa tog jag sönder och fick på det sättet en massa pärlor. Sen började jag göra änglar och köpte spetskläder och spetsgardiner (på loppis och second handbutiker) som jag sedan använde till änglarna ihop med pärlor. Sen har det bara blivit mer och mer olika saker.
Blåklockan var den första blomma som jag gjort på detta sätt men jag kommer att testa att göra en ännu större...