Full version: Ätbart eller ej?
RonjaRövardotter
Min mangold har fullt av hål på bladen, går dessa att äta iaf?
masa
Absolut!
astrantia
Som masa säger går den jättebra att äta i alla fall. Se hålen som en kvalitetsstämpel - de visar att mangolden odlats utan bekämpningsmedel!
theseraphim
Går utmärkt att äta men smakenbkan bli sämre då det blir mer brunt där hålen är.
Peztis
CITAT (astrantia @ 03-09-2013, 20:36) *
Som masa säger går den jättebra att äta i alla fall. Se hålen som en kvalitetsstämpel - de visar att mangolden odlats utan bekämpningsmedel!

Haha, den var bra! tummenupp.gif
Nenna på Aspö
Själv planterade jag sorten "Bright lights" för de fina stjälkarnas skull. Och stjälkarna står där och lyser, men allt det gröna ser ut att ha blivit avklippt med sax. Det rackarns rådjuret tycker uppenbarligen att de smakar mumma!
masa
CITAT (Nenna på Aspö @ 04-09-2013, 22:01) *
Själv planterade jag sorten "Bright lights" för de fina stjälkarnas skull. Och stjälkarna står där och lyser, men allt det gröna ser ut att ha blivit avklippt med sax. Det rackarns rådjuret tycker uppenbarligen att de smakar mumma!

Verkligen rådjurens favorit! Vi har fått mangolden helt nedbetad under flera år, men nu har vi lyckats stänga ute rådjuren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon