hej på er i det vackra vädret!
Vad är det i detta underbara sommar, vi trivs och växterna värkar trivas lika bra , eller???
Min blåregn " Blue" har massor med blomknoppar som slår ut närsomhelst. Är detta vanligt och vad gör jag inför hösten / vinter???
Växten är ca fem år har endast blommat några enstaka blommor två år tidigare.
Zon 2 gräns till 3.
Anki
Det måste vara i det absolut senaste laget att ett blåregn blommar på hösten så jag vill hemskt gärna se bilder på det, inkl. knoppar. Det brukar ta bra lång tid innan ett blåregn blommar. Min var minst 5.7 år gammal när jag köpte den o nu är den ca 10-11 år. Inga blommor än, och annars blommar dessa ganska så tidigt.
kerstin z5-6
05-09-2013, 20:57
Fler än du har det i år , somliga på wisteria som är unga och inte blommat förut , lång varm sommar ?
strandskatan
07-09-2013, 22:11
Det är väl "Blue Moon" du har? Den ska remontera, glad för din rapport, jag planterade en i år. Har sen många år en sinensis, har hänt att den fått sparsam remontering också, men för det mesta blommar den inte alls (blomknopparna frystorkar), bara växer och växer. Ser verkligen fram mot foto på ditt blommande blåregn!
Mitt blåregn har spridda knoppar och blommor även nu i september. Det blommade sparsamt i våras. I år var inte blomningen lika överdådig som den varit tidigare år. I fjol var det otroliga mängder med väldoftande klasar. Även då kom det en senare blomning, med betydligt mindre mängd blommor
Ålder på blåregnet är ca 5 år, det har en otrolig växtkraft. Jag har inte klippt det på något speciellt sätt, bara tagit bort de lianer som är i vägen, fö har det snart täckt hela min pergola.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.