Vill köpa en större grön inneväxt och föll för Monstera deliciosa. Tyvärr hittar jag den inte i någon butik (har mest sökt på nätet). Några tips? Gärna i Lund/Malmö-området.
Alexander-VG-zon3
10-09-2013, 17:27
Här går att hitta,
http://www.palmenmann.de/shop/index.php?x6...stera+deliciosafrån Tyskland har handlat där många gånger bra kvalité och snabb frakttid.
theseraphim
10-09-2013, 20:52
Den är ju inte jätteovanlig i handeln men sök på större butiker då mindre sällan har dem då en planta på någon meter lätt går på 400-500:-
Chili Linkan
15-10-2013, 15:53
Kolla på Ikea, har sett dessa där vid flera olika tillfällen på blomsteravdelningen, detta i Örebro men sortimenten är väl inte särskilt lokala på Ikea tänker jag.
Har sett sådana på Blomsterlandet (och även Plantagen). Man kan alltid ringa och fråga om de har sådana just nu i butiken innan man åker dit. Blomsterlandet i Malmö/Toftanäs och CenterSyd är relativt välsorterade. Sedan kan man även kolla Oasen och Trädgårds-paletten i Malmö.
_Skruttan_
21-10-2013, 15:18
Hej Masay!
Monsteran är en mycket vanlig grön växt. Håll utkik i handeln nu, för på hösten brukar det t.ex. finnas
erbjudanden i mataffärerna "3 gröna växter för..." och där brukar Monsteran finnas med. Men den
finns som "standard" i de flesta handelsträdgårdar och även hos kedjorna. I lördags såg jag den hos
en sådan, så om du inte åker ikring och tittar, så ring och fråga om de har den hemma.
Lycka till!
MVH
Skruttan
malcolm
21-10-2013, 15:36
Jag letade också efter en monstera förut utan att hitta någon, denna gröna växt var väldigt vanlig förut men inte numera. Lade ut en söktråd förut och fick ett par sticklingar av en Odla-vän och de har tagit sig bra. Tyvärr är mina växter alltför små ännu för att ta sticklingar ifrån men de kanske växer till sig så småningom. Hoppas du hittar något till sist.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.