Full version: Rosbilder vecka 37
Kajsa
Det här får bli mina sista rosbilder från sommaren, allt är lite gult och höstlikt nu, jag delar perenner, gräver ner höstlökar och har satt två nya klematis. Sommaren har varit extremt torr i Mälardalen och jag längtar efter regn nu.

Mistress Quickly, Austinros som hängt med länge, mindre buskros.

Roseraie de l´Hay Rugosa ros från 1901, vuxit sakta men börjar bli lite större

Kordes Rose Aloha, ny ros från 2004 från Kordes, zon 3 ros och min första frös bort efter dessa hårda vintrar, har börjat om med ett nytt ex i mera skyddat läge, läcker färg och rosen doftar frukt. Klätterros.

Jens Munk, Kanadaros, ljuvlig babyrosa färg, men ruskigt taggig, buskros ca 1.5 m eller mer, alltid frisk och doftar gott, zon 6. Och päronen börjar mogna på spaljén bakom.

Rose de Rescht, buskros som blommar om i september, stark doft, måsteros, zon 5, kan bli 1.5 m
Klint
Tack Kajsa för alla fina bilder och att du delar dina personliga erfarenheter,även om det är sista tråden i år kommer jag att återkomma till alla rosbilder flera ggr under vintern!Perfekt deppdagar och även för drömmar och planering
strandskatan
Tur vi har dig här, Kajsa! Och jag hoppas vi alla kan hjälpas åt i vinter att visa och diskutera rosor, för visst är hungern efter rosbilder störst på vintern!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon