Full version: 11 september .
Motti
11 september ingen dag man glömmer i rasket ! glömmer aldrig dom hemska bilderna man såg på CNN ,men trodde faktiskt inte det var på riktigt utan att det var någon slags domedagsfilm som de visade en Trailer på .Människans ondska har tydligen inga som helst gränser ! Man får bara hoppas på att det aldrig händer igen angry.gif Tycker det är viktigt att minnas den här dagen då så många familjer blev hårt drabbade av döden och sorgen för att inte tala om alla de som var med i räddningsarbetet som också drabbades hårt .
Aqvakul
Det är också precis 10 år sen Anna Lind dog.
Motti
Ja det glömmer man inte heller när Anna Lindh blev mördad ! så onödigt allt ihop .Vi lär aldrig glömma i vår familj då vårt näst yngsta barnbarn fyller 4 år i dag och är då född den 11 september .
Motti
Otroligt hur få personer tyckte om detta ! tydligen redan glömt .
,
hattstugan

Inte glömt men låter det vara ändå!
Såg minnesfilmen om Anna Lindh vilket även det var en trgisk händelse den 11/9!
Har andra tråkiga saker som hänt det datumet!
Så låter den dagen passera med tankar till dom dom mist livet den dagen olika år!
*Stintan*
CITAT (hattstugan @ 13-09-2013, 22:27) *
Så låter den dagen passera med tankar till dom dom mist livet den dagen olika år!

Samma här!
gunsta
CITAT (Motti @ 13-09-2013, 22:16) *
Otroligt hur få personer tyckte om detta ! tydligen redan glömt .
,

Vilka slutsatser du drar Motti - jag minns exakt vad jag gjorde, var jag satt och till vilka jag ringde, hur paralyserade vi var av bilderna OCH hur bilderna fortfarande plågar mig ex när människor hoppade från World Trade Center - kommer aldrig att glömma ... inte glömmer jag heller Anna L:s död + militärkuppen i Chile ......
Motti
Kanske avsaknaden av respons som jag gjorde min slutsats på wink.gif Kan vara så att många tycker de inte vill komma ihåg också av olika orsaker ,vi fick ju en positiv upplevelse då dottern fick en son den 11 september för fyra år sedan .Men nog var det en riktigt otäck dag som vi sent glömmer .
Huggorm
Det är ju tolv år sedan attacken på world trade center, det känns lite som om de var så länge sedan nu att det inte behöver uppmärksammas varje år. Ungefär som att det är en stor sak för barn med födelsedag varje år medan vuxna nöjer sig med att fira när de fyller "jämnt"
Motti
Jo som jag skrev !svårt att glömma när ens barnbarn fyller det datumet ! Gösses är det 12 år sedan ! ja det gör ju inte saken bättre men man måste gå vidare och se framåt !
skånepåg
Korea har inte glömt det med sin nya byggnad för att reta upp världen ännu mer tummenupp.gif
http://curbed.com/archives/2011/12/08/seou...-a-good-way.php
Trampendal
CITAT (skånepåg @ 14-09-2013, 01:28) *
Korea har inte glömt det med sin nya byggnad för att reta upp världen ännu mer tummenupp.gif
http://curbed.com/archives/2011/12/08/seou...-a-good-way.php

Allvar?
Piccante
Jag minns mycket väl den dagen och vad jag gjorde då. Finns inget försvar för terrordåden i sig men samtidigt blev det starten för en ny utrikespolitisk doktrin och många länder inkl Sverige följden den och effekten har vi sett i form av olagliga avvisningar till länder med "hårda förhörsmetoder", invasionen av Irak och åtskilliga civila som dödats i drönarattacker. Vem minns de barnen som fått sätta livet till?
pejori
CITAT (hattstugan @ 13-09-2013, 22:27) *

Så gör jag också.

Anna Lindh fick dock en extra tanke, på tioårsdagen.
hattstugan

Anna fick en extra tanke även från mig! Kände henne under högstadietiden då vi gick på samma skola!
kerstinbern
CITAT (Piccante @ 14-09-2013, 00:51) *
Jag minns mycket väl den dagen och vad jag gjorde då. Finns inget försvar för terrordåden i sig men samtidigt blev det starten för en ny utrikespolitisk doktrin och många länder inkl Sverige följden den och effekten har vi sett i form av olagliga avvisningar till länder med "hårda förhörsmetoder", invasionen av Irak och åtskilliga civila som dödats i drönarattacker. Vem minns de barnen som fått sätta livet till?

På köpet har vi också i de flesta länder fått ett samhälle där staten övervakar och avlyssnar sina medborgare på ett värre sätt än vad Stasi gjorde på sin tid i DDR!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon