Full version: litet tvtips
Klint
Ja det va bara de!
Eva i Skåne
Tack för tipset. Jag kom precis in med en kanna te och kl var 1745 så jag har programmet på.
Har aldrig sett det förr. Brukar aldrig titta på 8:an
Klint
Vad tyckte du Eva? Hon som var sist tyckte hade en mysig trädgård, hon verkade vara en väldigt skön människa också.
Peztis
Vill man kan man ännu se hela serien via nätet också: Trädgårdstoppen på 8:an, säsong 3
Ifall ni missat något...

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om Peter Englander, han är i mitt tycke lite väl tramsig ibland. Och sedan så säger han rätt ofta att han inte kan namnet på vissa växter (som t o m lilla JAG vet) men jag blir inte klok på om det är för att han ska låta trädgårdsägarna få glänsa lite (dvs han vet egentligen) eller om det verkligen är okunskap.

Ser att alla tre säsongerna finns där på sidan jag länkade till ovan, förresten.
addo
Jag stör mig på att domarna enbart går på utseende, ok att det är vackrare att måla med stora penseldrag och ha en röd tråd i hela trädgården än att ha en stor växtsamling. Men för mig så är det så intressant med en massa ovanliga växter att det väger upp eventuella skönhetsfläckar som kommer med samlandet.

Jag tycker dom borde poängsätta olika aspekter av trädgården, som kunskap, estetik och hur unik den är osv. och låta slutsumman bestämma vinnaren.
Eva i Skåne
Den sista trädgården var mysig. Den första tyckte jag alla sågade lite hårt.
Jag tror inte jag kommer följa programmet. det var nåt som inte tilltalade mig riktigt, men nån gång kan jag titta igen.
Det är svårt att tävla i trädgård. Smak och tycke är så olika och inget är väl rätt eller fel i trädgården.
malcolm
Jag såg första omgången när trädgårdstoppen gick men det var mycket för Doreens skull, Peter Englander är så himla tråkig så numera ser jag inte programmet.
Motti
Jo då jag har set det programet ! men då får man allt vara arbetslös eller pensionär för att ha orken och tiden .
,
Peztis
Eller att man är två som är entusiaster. Misstänker att hos många är det den ena som är entusiasten och den andre (kanske) hjälper till när man måste vara två el liknande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon