Monaxe
Den 17/9 fick han somna efter en längre tids kämpande mot cancern.

Han blev bara 29 år.

Jag har följt hans blogg, fast jag har varit tvungen att göra uppehåll då och då eftersom hans texter gripit tag så att jag inte orkat fortsätta.

Hans sommar prat i P1 blev otroligt uppskattat.

Jag har ännu inte läst hans bok, någon som har gjort det här?

Huggorm
Jag hade aldrig hört talas om honom men idag har han ju varit överallt i alla media. Jobbigt att långsamt tyna bort i cancer när man är så ung.
Anma
Läst hans blogg sporadiskt. Det jag känner är att det är trist att man inte kan respektera anhörigas vilja. Citat från bloggen " Vi önskar nu att få sörja och bearbeta Kristians minne i stillhet. "
kerstin z5-6
Hans blogg är fantastisk , poetiskt berörande och grunden till boken. Läs om du kan.

Jag använder den i min undervisning
Underbart bra
gunsta
Jag har läst hans blogg sporadiskt .....
Monaxe
CITAT (Anma @ 18-09-2013, 23:02) *
Läst hans blogg sporadiskt. Det jag känner är att det är trist att man inte kan respektera anhörigas vilja. Citat från bloggen " Vi önskar nu att få sörja och bearbeta Kristians minne i stillhet. "

Hur menar du? Jag kanske har missat något, eller menar du att det rapporterats i media angående hans död?

Att det stått mycket i media de senaste dagarna är ju inte så konstigt, han hade ju själv valt att öppenhjärtigt berätta om sina tankar och känslor inför det oundvikliga.

Självklart skall familjen lämnas ifred nu när Kristian inte längre själv kan svara på frågor eller berätta om sina känslor.
Anma
CITAT (Monaxe @ 19-09-2013, 05:45) *
Hur menar du? Jag kanske har missat något, eller menar du att det rapporterats i media angående hans död?

Att det stått mycket i media de senaste dagarna är ju inte så konstigt, han hade ju själv valt att öppenhjärtigt berätta om sina tankar och känslor inför det oundvikliga.

Självklart skall familjen lämnas ifred nu när Kristian inte längre själv kan svara på frågor eller berätta om sina känslor.

Jag menar bland annat kvällstidningarnas krigsrubriker på löpet. "KRISTIAN GIDLUND ÄR DÖD!"
Hur ska de närmaste kunna värja sig?
Att han varit öppenhjärtlig (vilket jag och många med mig tackar honom för) ger inte medierna (eller någon annan heller för den delen) rätt att mangla över anhörigas önskan.

Respekt?
Berith
CITAT (Huggorm @ 18-09-2013, 22:37) *
Jag hade aldrig hört talas om honom men idag har han ju varit överallt i alla media.---

Jag hade heller aldrig hört talas om honom förrän igår. Kanske att han blev mer känd nu än han var tidigare. Antar att om ett media tog upp händelsen så hängde dom andra på, ingen tidning eller TV-program ville väl vara den som inte "brydde" sej.

Tänker på det när det ibland sänds minnesprogram efter kända personer, att undrar om dom egentligen fick den uppmärksamheten dom förtjänade medan dom fanns kvar hos oss.
Gossen Ruda
På din fråga, nej. Jag har dock känt till den men har inte tid att läsa en massa bloggar.
kerstin z5-6
Han var känd långt före sin död .Som trummis i Sugerplum Fairys, som skribent, gav ut sin bok, och hade snittkommentarer på över 300 per inlägg på bloggen(i kroppen min). Han har intervjuats av tv ett flertal gånger samt var värd för programmet sommar i radio denna säsong.
Monaxe
CITAT (Anma @ 19-09-2013, 10:26) *
Jag menar bland annat kvällstidningarnas krigsrubriker på löpet. "KRISTIAN GIDLUND ÄR DÖD!"
Hur ska de närmaste kunna värja sig?
Att han varit öppenhjärtlig (vilket jag och många med mig tackar honom för) ger inte medierna (eller någon annan heller för den delen) rätt att mangla över anhörigas önskan.

Respekt?

Jag håller med om att det var helt onödigt med den typen av rubriker, det är ju typisk kvällstidningssnaskeri och föga värde i det.
Att man rapporterar om bortgången tycker jag är av vikt eftersom Kristian gjorde sig själv till en talesman.

Men absolut inte på uppslaget på löpet på ett så ovärdigt sätt.
Jag hoppas också att familj och andra anhöriga nu kan få sörja och berabeta sin sorg i lugn och ro.
Och, inte minst, att de får hålla sin begravning i värdighet utan smygande journalister i buskarna.
Absolut respekt!
pejori
Läste hans blogg slaviskt och kommer att sakna hans underfundiga skriverier.

Äger också hans bok numera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon