malcolm
Har hittat filmatiserade avsnitt av Stg Trenters deckare på SVT - öppet arkiv, de är filmade 1987 och väldigt bra enligt mitt tyckande, utspelar sig på 40-talet och miljöerna är väldigt tidstrealistiska. Har hittills sett idag röd och lysande landning och när jag får tid skall jag även se träff i helfigur.
Berith
Tack för tipset! tummenupp.gif

Såg på Halsduken för ett tag sen, en gammal deckare i åtta avsnitt. Originalet av Francis Durbridge, har för mej att det fanns nån mer serie av honom från då också?
Berith
Googlade mej fram till att han även skrev Melissa, har för mej att den också visades i svensk TV för evigheter sen. Men kanske inte i svensk version?
malcolm
CITAT (Berith @ 20-09-2013, 10:18) *
Tack för tipset! tummenupp.gif

Såg på Halsduken för ett tag sen, en gammal deckare i åtta avsnitt. Originalet av Francis Durbridge, har för mej att det fanns nån mer serie av honom från då också?

Halsduken minns jag när den gick fast jag var inte så gammal då att jag förstod någonting, mina föräldrar, åtminstone min pappa tittade alltid på den. Skall leta upp serien på öppet arkiv och se om jag förstår mer nu. giggle.gif
malcolm
Såg att även deckaren Hassel fanns på öppet arkiv, minns den som bra när den gick så det kan kanske också var värt att se.
malcolm
Har hittat ytterligare Trenteravsnitt, som man ropar och det skall jag se idag, har läst alla deckare med Stig Trenter fast det var länge sedan men ändå minns jag en hel del ifrån dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon