jevbe
Kan jag lägga kissigt hö från kaninburen i komposten?
malcolm
Visst kan du göra det men räkna med att kaninpluttarna förmultnar långsamt, hade som mest nio kaniner här hemma så jag talar om egen erfarenhet.
Bassam
Hej

kaninpluttarna som alla naturliga gödsel har mycket näring, på början blir man glad med resulteten men på slutet ska man gråta för att han bränner sina växter. alltid säger jag att man ska ge växter mindre näring och vatten , för att om växter fattas näring eller vatten kan man ordna detta, men om växter haft mera vatten eller näring ska dö, och vi kan inte göra ingenting, bara kan vi står och gråta
H.Bassam
Aqvakul
Absolut!
CillaM
Självklart kan man det men glöm inte att ta ur kaninen ur buren innan flirting.gif
Eva i Västerås
Det blir en helt suverän kompostbas.
Jag hade 2 marsvin förut, och det blev jord som var helt fantastisk. Inte blev det för mycket näring när man blandade med trädgårdsavfall. Det blev jord som man kunde sticka armen ner till armbågen utan problem. I odlingskragar då, men det förbättrar vilken jord som helst. Kolet i spånet och kvävet från kisset verkar ha jättebra proportioner. Bajsknortarna multnar ju dom också. Om dom inte är färdiga när man lägger ut komposten så gör det väl inget. Dom försvinner, jag lovar.
Aqvakul
CITAT (Eva i Västerås @ 23-09-2013, 11:29) *
Det blir en helt suverän kompostbas.
Jag hade 2 marsvin förut, och det blev jord som var helt fantastisk. Inte blev det för mycket näring när man blandade med trädgårdsavfall. Det blev jord som man kunde sticka armen ner till armbågen utan problem. I odlingskragar då, men det förbättrar vilken jord som helst. Kolet i spånet och kvävet från kisset verkar ha jättebra proportioner. Bajsknortarna multnar ju dom också. Om dom inte är färdiga när man lägger ut komposten så gör det väl inget. Dom försvinner, jag lovar.

yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon