Irene_L
Nu har jag börjat virka en ny sorts babyskor! Dom blir så söta!

[attachment=78795:babyskor_virkade.JPG]

Det är två olika modeller på bilden. Dom underst är en modell och dom blev väldigt små..endast 6,5-7 cm. Jag använde det garn och virknål enligt beskrivningen. Här hittar ni beskrivningen: Svarta Fårets blogg.

Sen använde jag ett tjockare garn och då blev dom större. Det är dom rosa. Dom blev ca 8,5 cm.

Jag har också testat en annan modell. Det är dom orange och vita överst. Dom blev ca 8,5 cm.
Här hittar ni den beskrivningen: Svarta Fårets blogg. Här fick jag inte riktig mönstret att stämma så jag ändrade det i varv 3:
V3: 2 st i första m, 18 hst, (2 hst i följande 4 m) Här ändrade jag till 2 hst i följande 5 m, 18 hst, 2 hst i de sista 2 m. Slut med en sm på samma sätt som V2 (52)

Då fick jag antalet maskor att stämma!

Ja nu ska jag testa dom i andra färger!! Det är sååå kul att se hur dom blir!
*Stintan*
Gud så söööta!
Klint
Tänkte skriva samma som *Stintan*! Nu har en tuff och en ljuv variant i kollektionen.
Alba
Åhhh - ja vad säger man.....gudomliga.
Peztis
Jättesöta! Typiskt att man inte har tid att virka hur roligt det än är...
Monarda
Oj, så söta! Jag virkade massor för sisådär 30 år sedan, man kanske skulle ta och damma av virknålarna.
zissi
Halledosingen så rart!
silos
Verkligen jättefina!
Biggan_
Så himla gulliga! wub.gif
Jag förstår inte hur du hinner med så mycket handarbete och pyssel, en riktig arbetsmyra tycks du vara!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon