YlvaNe
Hej!
Jag är doktorand i sociologi vid Uppsala universitet och håller på med en webbenkätundersökning om attityder till barn och föräldraskap. Undersökningen är en del i mitt avhandlingsprojekt i sociologi. Syftet med projektet är att undersöka hur människor ser på barn och föräldraskap, vilka uppfattningar som finns och vad olika uppfattningar kan hänga samman med.

Jag skulle bli mycket glad och tacksam om du vill delta i min studie genom att besvara nedanstående webbenkät. Enkäten tar cirka 20 minuter att besvara. Den består av, förutom några bakgrundsfrågor, ett antal påståenden som du ombeds ta ställning till. Du behöver inte uppge namn eller personnummer. Du når enkäten via länken:
https://sv.surveymonkey.com/s/foraldraskap2214

Tack för hjälpen!
Ylva Nettelbladt

Sociologiska institutionen
Uppsala universitet
Box 624, 751 26 Uppsala
Telefon: 018-471 51 81
e-post: ylva.nettelbladt@soc.uu.se

mamamaggan
Nu är det gjort . Hoppas att det är fler som deltagit , för mig kändes det som ett viktigt ämne.
*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 23-09-2013, 19:04) *
Nu är det gjort . Hoppas att det är fler som deltagit , för mig kändes det som ett viktigt ämne.

tummenupp.gif fast det känns som om en del svar blev lite ologiska med tanke på ur man svarat på andra giggle.gif
pejori
Har också svarat. Lycka til med utbildningen. tummenupp.gif
Motti
ja då även jag ställde upp smile.gif en mycket intressant enkät faktiskt och många bra frågor .Fast en del upprepningar tycker jag ! Å andra sidan om man ska göra den här enkäten kort !vem vill inte ha barn ? skulle nog påstå att 80% av svenska folket vill ha barn även om de inte har tid med att ha dom !
pejori
CITAT (Motti @ 24-09-2013, 00:02) *
ja då även jag ställde upp smile.gif en mycket intressant enkät faktiskt och många bra frågor .Fast en del upprepningar tycker jag ! Å andra sidan om man ska göra den här enkäten kort !vem vill inte ha barn ? skulle nog påstå att 80% av svenska folket vill ha barn även om de inte har tid med att ha dom !

Min dotter har hela tiden sagt att hon inte vill ha barn.
Hennes man tycker samma.
Nu är dom i 40-års åldern båda två och jag respekterar deras beslut.

Hon har både tid och ork, men vill inte...Soo what??? Är det fel på henne då eller????? ranting.gif rtfm.gif
YlvaNe
Tack till er som deltagit i min undersökning! Och tack för kommentarer. För er som inte svarat finns det fortfarande möjlighet att göra det: https://sv.surveymonkey.com/s/foraldraskap2214

gunsta
Var och när kan man ta del av resultatet av sammanställningen av enkäten?
mamamaggan
Ja just det gunsta !

Skulle också vilja se vad undersökningen ger för resultat !

YlvaNe
Resultatet kommer att publiceras i min avhandling som beräknas vara klar i juni 2015!
gunsta
CITAT (YlvaNe @ 01-10-2013, 14:13) *
Resultatet kommer att publiceras i min avhandling som beräknas vara klar i juni 2015!

OK - då vet vi - Lycka till med skrivandet smile.gif
mamamaggan
Kommer du att informera oss om att avhandlingen är klar och eventuellt en länk till den ?

YlvaNe
Tack för allt hjälp! Jag kan meddela här när avhandlingen är klar. Det går att svara på enkäten fram till och med 17/10.
CillaM
CITAT (pejori @ 24-09-2013, 01:27) *
Min dotter har hela tiden sagt att hon inte vill ha barn.
Hennes man tycker samma.
Nu är dom i 40-års åldern båda två och jag respekterar deras beslut.

Hon har både tid och ork, men vill inte...Soo what??? Är det fel på henne då eller????? ranting.gif rtfm.gif

tummenupp.gif

Jag kan säga att jag är väldigt glad att jag inte har barn med tanke på hur världen ser ut, även lokalt som i Sverige. Känner väldigt få barn som är vettigt uppfostrade av sina föräldrar dessutom, och med tanke på hur det ser ut i skolans smockfulla klasser och de barn som drar med sig ett fruktansvärt sätt hemifrån med både det ena och det andra.... nä tack o lov, här blir inga barn gjorda.

Blev visst fel tummetott
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon