Irene_L
27-09-2013, 08:45
Jag har funderat på det här som står på forumets första sida...Dagens födelsebarn!
Varje dag står det vilka som fyller år men det kan ju bli lite konstigt för det kan ju vara medlemmar som har dött som fortfarande står där. Sen ibland grattas dom på småprat! Alla medlemmar som dött tas ju inte bort från ett forum! De anhöriga kanske inte ens vet att de har varit medlemmar här!
Jag tycker nog att man inte ens behöver ha Dagens födelsebarn.....vad tycker ni?
Eva i Skåne
27-09-2013, 08:53
Jag tycker det är roligt att gratulera dom som jag "känner" och jag tror många som blir grattade tycker det är roligt.
Många namn på födelsedagslistan är helt obekanta och har inte varit aktiva på många år, men om dom ibland kommer med i grattishälsningen tror jag inte dom lider av. Inte de som eventuellt är döda heller
Sen har ju vissa valt att inte ange sin födelsedatum för att vara mer anonyma
Irene_L
27-09-2013, 08:57
Jo visst är det säkert så! Jag tycker bara det känns lite konstigt när det är någon som blir grattad som jag tror har dött. Detta hände för ett tag sen!
Eva i Skåne
27-09-2013, 09:04
Ja det förstår jag Irene. Jag har väl inte direkt tänkt på att forummedlemmar kan vara avlidna

men givetvis är det så
CITAT (silos @ 27-09-2013, 10:02)

Jag håller med dig!
Med vem Silos?
CITAT (Eva i Skåne @ 27-09-2013, 10:04)

Ja det förstår jag Irene. Jag har väl inte direkt tänkt på att forummedlemmar kan vara avlidna

men givetvis är det så
Med vem Silos?

Det där med födelsedagbarnens firande när någon har dött...
Men om man vet att det är någon som inte längre lever och som står med, kan man inte kontakta administrationen och be dem ta bort dem?
Jag tycker om att gratulera folk på deras dag, särskilt om det är någon som är lite mer synlig. Och jag blir JÄTTEGLAD när jag själv blir gratulerad!
Irene_L
27-09-2013, 09:40
CITAT (Peztis @ 27-09-2013, 10:36)

Men om man vet att det är någon som inte längre lever och som står med, kan man inte kontakta administrationen och be dem ta bort dem?
Jag tycker om att gratulera folk på deras dag, särskilt om det är någon som är lite mer synlig. Och jag blir JÄTTEGLAD när jag själv blir gratulerad!
Men jag kan inte kontakta administrationen bara för att jag tror det...det måste ju vara de anhöriga som gör det!
Usch det är svårt det här!
Elisabeth-Västkustkolonisten
27-09-2013, 09:56
Jag förstår överhuvudtaget inte varför man aldrig rensar i medlemslistan?????
Det finns så många som kanske anmälde sig för 10 år sedan och aldrig har skrivit nåt.
I många andra forum får man en fråga om man vill stå kvar som medlem om man inte har varit aktiv under 1 år
*Stintan*
27-09-2013, 09:58
De allra flesta på den där födelsedagslistan har man ju ingen aning om vilka det är. Andra namn kan man känna igen men har aldrig haft något att göra med. Oftast kollar jag inte ens vilka som fyller år numera och har nästan helt slutat att gratta någon här på forumet.
Sen kanske det finns folk som blir sura om man missar att gratta, inte så kul men jag avstår inte för att jävlas med någon.
Det beror nog på att jag är vän med många härifrån på Facebook och grattar dem där istället. Många är ju inte aktiva här längre så det känns lite meningslöst att gratta dem här också. Tanken att människorna faktiskt kan vara avlidna har också slagit mig. Själv har jag valt att radera mina födelsedata här då de inte har någon funktion annat än att andra medlemmar ska kunna se hur gammal man är vilket sällan är relevant i diskussionerna som förs.
Jag tycker alltså att "Dagens födelsedagsbarn" inte behövs.
Irene_L
27-09-2013, 09:58
Jag håller med dig Elisabeth...visst är det konstigt!!!
Stintan..jag håller med dig också!!!
*Stintan*
27-09-2013, 10:02
Ja att medlemslistan aldrig rensas är helknasigt och missvisande.
Är man inaktiv i säg två år så borde man avregistreras automatiskt. Det är så så lätt att registrera sig igen om man känner för det. en bra "medlemsantal" kanske påverkar annonsering mm?
Eva i Skåne
27-09-2013, 10:12
CITAT (*Stintan* @ 27-09-2013, 11:02)

Ja att medlemslistan aldrig rensas är helknasigt och missvisande.
DET håller jag absolut med om!
CITAT (gnon49 @ 27-09-2013, 11:08)

Är man inaktiv i säg två år så borde man avregistreras automatiskt. Det är så så lätt att registrera sig igen om man känner för det. en bra "medlemsantal" kanske påverkar annonsering mm?
CITAT (Irene_L @ 27-09-2013, 10:40)

Men jag kan inte kontakta administrationen bara för att jag tror det...det måste ju vara de anhöriga som gör det!
Usch det är svårt det här!
Fast det förutsätter att man vet att ens anhörig varit med där. Jag vet inte alla ställen där min man är med...
Håller med om att det är svårt hela det här med medlemsregistret...
Elisabeth-Västkustkolonisten
27-09-2013, 10:22
CITAT (gnon49 @ 27-09-2013, 11:08)

gnon det tror jag också att det har med inkomst att göra.....
Irene_L
27-09-2013, 10:32
CITAT (Peztis @ 27-09-2013, 11:16)

Fast det förutsätter att man vet att ens anhörig varit med där. Jag vet inte alla ställen där min man är med...
Håller med om att det är svårt hela det här med medlemsregistret...
Precis...det var det jag skrev i första inlägget. Därför tycker jag det var bättre att ta bort Dagens födelsebarn helt.
Jag tycker det är kul att gratulera och att bli gratulerad, fast det är inte jätteviktigt.Vore bättre om odla rensade i medlemsregistret.
Eva i Skåne
27-09-2013, 10:44
CITAT (Klint @ 27-09-2013, 11:43)

Jag tycker det är kul att gratulera och att bli gratulerad, fast det är inte jätteviktigt.Vore bättre om odla rensade i medlemsregistret.
*Stintan*
27-09-2013, 13:20
På en del andra forum jag är med stryks man automatiskt om man inte loggat in på ett halvår. Kanske lite kort tid här men låt säga 1 år skulle kanske räcka. Jag menar läsa kan man väl fortfarande göra utan att vara inloggad eller är det ändrat?
En snabb slagning visar att mer än 48.000 medlemmar av drygt 65.500 inte har gjort ett enda inlägg. Orkade inte kolla hur många som endast gjort ett enda inlägg men det var en hel del det också. De allra flesta registrerade för mer än två år sen. Misstänker dock att det är en hel del dubbelnick eftersom man lätt glömmer vad man registrerat sig som när man inte är aktiv. Sen borde även aktivas alla dubbelnick rensas bort!
Nu tror jag iof inte att det är särskilt många av dessa som angett födelsedatum men det är ju ändå ett väldigt vilseledande medlemsregister.
Detta borde verkligen vara något för forumledningen att ta tag i !
Biggan_
27-09-2013, 18:21
CITAT (Klint @ 27-09-2013, 11:43)

Precis!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.