Eva i Skåne
27-09-2013, 13:36
från Odlas nyhetsbrev. Jag har störts länge av allt "skit" som jag inte är intresserad av, tidningsprenumerationer och försäljning av marknadsliknande varor bl a.
Jag tycker också det är störande att erbjudanden om att handla växter mailas ut med flera "påminnelser". En gång hade väl räckt? Men det är förstås ett försäljningsknep.
Jag missar kanske några intressanta erbjudanden om växtköp, men frestas inte till oplanerade inköp och sparar säkert en del pengar på det sättet.
Artiklarna är det jag helst vill se i nyhetsbreven, men dom kan jag ju hitta ändå.
Jag har en gång föreslagit att Odla skulle ha två varianter av nyhetsbrev, ett mer seriöst och ett med reklamerbjudanden, men det ligger kanske inte i Odlas intresse.
Aqvakul
27-09-2013, 16:42
Jag tänker göra det också... Klarar jag inte av det på egen hand får jag väl be dig om hjälp...
Eva i Skåne
27-09-2013, 17:49
Jo då. Allra längst ner i nyhetsbrevet kan du klicka för att du inte vill prenumerera längre. Minns inte exakt vad där står, men det är lätt som en plätt.
Monarda
27-09-2013, 18:57
Jag har också irriterat mig men inte tänkt på att jag kan avregistrera mig, men nu ska det bli. Var för övrigt inte nöjd med växterna jag skickade efter i våras, betydligt sämre kvalité än vad det varit tidigare.
Det vore ju jättebra om de kunde dela upp det precis som du säger. Tyvärr har det blivit så att jag bara bockar i och tar bort, läser dem inte ens och då kan man ju gå miste om det som faktiskt är intressant, dvs nyheterna - inte erbjudanden.
Myosotis
10-10-2013, 18:42
[attachment=78992:Schreck_Ohnmacht.gif] Men vad du skräms Eva!!!

Vilken rubrik alltså.
Nu har jag också gjort det. Skulle inte tro att jag kommer att sakna det heller, man har ju inte gått och längtat efter det precis. Sorry...
Eva i Skåne
17-10-2013, 12:56
Efter ett antal år vet man ju ungefär när erbjudanden kommer så är det något man är intresserad av går det att hålla utkik själv eller så läser man nån nyskapad tråd "Har ni beställt..........?"
Nu läser jag att folk fått leveranser av amaryllislökar. Jag känner mig nästan rik som inte beställt och inte utsatts för frestelsen.
CITAT (Eva i Skåne @ 17-10-2013, 13:56)

Efter ett antal år vet man ju ungefär när erbjudanden kommer så är det något man är intresserad av går det att hålla utkik själv eller så läser man nån nyskapad tråd "Har ni beställt..........?"
Nu läser jag att folk fått leveranser av amaryllislökar. Jag känner mig nästan rik som inte beställt och inte utsatts för frestelsen.

Vårlökarna föll jag för men har nu avbeställt nyhetsbrevet.... För tredje gången.
NU gick det igenom och jag fick ett bekräftelsemail också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.