Full version: Frön av Hasselört?
termdude
Jag har nu två gånger betalat svindyrt för en påse med 10-15 köpefrön av hasselört. Inte ett enda frö har grott trots stratifiering enligt konstens alla regler. Jag ger således upp tanken på köpefrön. Finns det någon här på forumet som kan tänka sig att sälja en påse med egenplockade frön? Gärna aningen fler än bara ett tiotal!
Anna-Karin Lundberg
Måste det vara just frön? Jag har hasselört som trivs och förökar sig ordentligt med utlöpare. Kanske du vill ha skott istället? Har du något att byta med så skickar jag till dig, eller bor du i Stockholm så kan du få skott.
termdude
CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 28-09-2013, 15:59) *
Måste det vara just frön? Jag har hasselört som trivs och förökar sig ordentligt med utlöpare. Kanske du vill ha skott istället? Har du något att byta med så skickar jag till dig, eller bor du i Stockholm så kan du få skott.

Får man fresta med blandade vallmofrön eller kanske en påse rötter från stora (2 m) blå bolltistel? Just bolltistlar har vi överskott av! Vi bor dock i Stockholm vi också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon