myraan
Hej!

Jag undrar om det finns något annat sätt att få kaktusar att blomma än genom att övervintra dom? Jag har bara fått blommor när jag har gjort det, men jag har ingen lust att övervintra dom i år, det är ju så tråkigt att ställa undan dom smile.gif
Nu är det kanske inte rätt tid för kaktusblommor, men om någon har något knep så berätta gärna! smile.gif
teo
Vilken typ är det: epifytisk/djungelkaktus eller av mer öken-typ?
myraan
Det är några olika små arter som jag tyvärr inte vet namnen på, men jag skulle tro att de är "ökenkaktusar".
teo
Jag har de flesta av mina på en inglasad balkong så de står på samma ställe året om. Har lite värme på balkongen på vintern (bor i Skåne) så att inte temp går under +5 C. Vattnar inte alls på vintern. Tror det är viktigare att inte vattna för att de skall övervintra ('gå i ide'), de allra flesta klarar sig bra utan vatten (även om de krymper lite) under ganska lång period (3 - 6 mån). Visa gärna bilder (helst med blommor) här om du vill ha dem identifierade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon