|
Full version: Frökedja 2013
Margith
30-09-2013, 08:01
Nu är adresslistan klar och kuvertet ligger snart i brevlådan.
1. ninale 2. Peztis 3. Eva zon 1-2 4. tummeliten 5. sandra.rath 6. Monica Norrbotten, zon 5 7. EsterM 8. hattstugan 9. solbrud 10. RitRat 11. Gunilla S 12. veram 13. LottaJo 14. Irene L 15. tulle 16. Margith
Hoppas att ni alla hittar något nytt, spännande i kuvertet!
/Margith
Oj, är brevet redan på väg till mig Då måste jag genast gå och rensa och paketera
Kuvertet har landat här och imorgon går det vidare till nästa på listan. Ser redan fram emot nästa varv.
OJ!!! Måste köpa frimärken!
Idag har kuvertet landat hos mig. Får se om jag hinner roa mig ikväll, annars blir de till helgen så näste man till rakning (eller nästa kvinna till hårborttagning blir det väl i sammanhanget) får väl kuvertet på måndag eller tisdag!
Jippi! Vi är på gång igen!
solbrud
03-10-2013, 20:32
Oh så roligt. Jag har längtat väldigt mycket efter frökedjestart. Stort TACK Margit! Med vänlig hälsning Solbruden
Fick inte iväg kuvertet förrän idag men nu ligger det på lådan. Hoppas ni hittar något skoj! Det gjorde jag.
Eva zon 1-2
09-10-2013, 08:27
Hej! Fick kuvertet igår. Har nu bytt och lägger det på lådan idag.  Jag lade i någon extra påse för det är så roligt på de andra varven när det finns fler påsar att byta med.
Eva, det gjorde jag med. Mångfald är bra!
Jaaa, mycket att välja ifrån är jättebra!
Men vi måste bara komma ihåg att inte överskrida vikten 100-gram. Då blir det fyra frimärken istället för två. Väg gärna kuvertet för säkerhets skull.
Eva zon 1-2
11-10-2013, 08:33
Ännu är det lätt. Tror det var 36 gram det vägde när det skickades härifrån.
CITAT (RitRat @ 10-10-2013, 19:28)  Jaaa, mycket att välja ifrån är jättebra!
Men vi måste bara komma ihåg att inte överskrida vikten 100-gram. Då blir det fyra frimärken istället för två. Väg gärna kuvertet för säkerhets skull. Visst är det bra om det håller sig under 100 g. samtidigt så tänker jag så här att jisses vilket kap det är att kunna plocka åt sig 10 (eller hur många man nu vill och kan byta till sig) olika fröer man aldrig hört eller inte kommit över för bara 24:-. Nog för att det är bättre för 12:- men i alla fall...
CITAT (Peztis @ 11-10-2013, 10:21)  Visst är det bra om det håller sig under 100 g. samtidigt så tänker jag så här att jisses vilket kap det är att kunna plocka åt sig 10 (eller hur många man nu vill och kan byta till sig) olika fröer man aldrig hört eller inte kommit över för bara 24:-. Nog för att det är bättre för 12:- men i alla fall... Ja, du har rätt. 24 kr är ingenting för flera påsar exklusiva frön som i handeln skulle kunna kosta 24 eller 50 kr per påse :-)
Hur går det med vårt frökuvert?
tummeliten
16-10-2013, 09:20
fick det fina brevet i slutet på veckan ska gå genom det noga i helgen lägger på lådan i början på nästa vecka förlåt om det tar lite tid begravning kom emellan men som sagt , på lådan nästa vecka spännande första gången jag är med Zon 4
Härligt med livstecken :-D
Så är det, tummeliten, livet kommer emellan ibland. För framtiden; vi ska väl försöka att skriva en liten notis här i alla fall direkt när vi fått brevet, och sen förklara bara kort om det dröjer. Alla förstår.
Då behöver ingen vara rädd att kuvertet kommit bort.
sqrulan
20-10-2013, 11:00
 Nä men hur kunde jag missa detta då? Rackarns också!
Irene_L
20-10-2013, 11:16
CITAT (sqrulan @ 20-10-2013, 12:00)   Nä men hur kunde jag missa detta då? Rackarns också! Om det sen blir en andra omgång på denna frö-kedja kanske du kan få vara med! Du kan väl pm:a Margit och fråga.
sqrulan
20-10-2013, 11:31
 Ja jag får göra det.
tummeliten
21-10-2013, 08:47
Fröpåsar på väg till Sandra
sandra.rath
22-10-2013, 14:16
Monica, Norrbotten zon 5
23-10-2013, 13:33
Jamen, här går det verkligen undan! Brevet kom idag! Har kollat igenom det två vändor nu och hittat tre sorter jag vill ha! I morgon åker det vidare till nästa mottagare!
Kuvertet kom i fredags. Jag har inte hunnit gå igenom det ännu pga gäster, men hoppas få tid i eftermiddag.
hattstugan
27-10-2013, 12:24
Ta det lugnt och titta igenom ordentligt du!
Nu ligger brevet äntligen på lådan, så på måndag bör det landa hos Hattstugan.
hattstugan
02-11-2013, 14:58
Härligt! Tur att jag har en ny brevlåda!
En ny brevlåda skulle man kanske ha... Snöplogen har kört in i vår minst en gång och sedan är det någon byggare som har kört in i den två gånger till. Med tanke på det hål som är i botten så blir det i alla fall inte blött.  Positivt tänkande...
CITAT (EsterM @ 02-11-2013, 07:57)  Nu ligger brevet äntligen på lådan, så på måndag bör det landa hos Hattstugan. Efter Hattstugan bara solbrud, och sen är det JAG! Har rensat o paketerat frön idag, och frimärkena är inköpta. Både perenner och ettåringar har jag att lägga in. Kuvertet får komma :-D Spännande!
hattstugan
06-11-2013, 16:30
Idag kom kuvertet! Hinner troligen inte få det på lådan igen förrän i helgen!!
hattstugan
10-11-2013, 23:55
Pga sjukdom kommer kuvertet ev i väg måndag 11 nov!
Hoppas du mår bra, hattstugan!
Krya på dig, hattstugan!
hattstugan
12-11-2013, 18:07
Tack Peztis och Ritrat! Nu mår jag lite bättre iaf! Brevet är på lådan idag så det borde anlända hos nästa imorgon onsdag!
solbrud
13-11-2013, 20:39
Hej hopp! Kuvertet ha anlänt till mig idag så nu är kvällen räddad. Kanske hinner jag posta redan imorgon men jag skriver ett pm vilken dag det läggs på lådan i vilket fall som helst. Solbruden.
solbrud
14-11-2013, 22:54
Kuvertet lades på lådan innan postavgång i eftermiddag och är nu på väg till Ritrat. Kanske hinner det fram till imorgon Fredag. Med vänlig hälsning Solbruden
Jag fick kuvertet idag fredag!!! Nu har jag helgen på mig att utforska och byta ut. Tyvärr väger kuvertet redan 95 gram, så om jag nu lägger in fler påsar än jag tar så får jag lägga på 4 frimärken istället för två. Men som sagt förut, det kan det ju absolut vara värt!
Maggan H
16-11-2013, 16:08
Åååhh nej, har ju missat detta i år!  Margith, går det en runda till vill jag gärna va med!
En liten fuling men kanske du kan PM:a din adress till Ritrat så kan hon skriva dit den sist i listan? Då är du ju med i detta varvet också.
Margith
17-11-2013, 08:25
OK, jag har skrivit upp dig på listan. Var snäll och PM:a mig din adress. För visst ska vi väl ha en omgång 2 också?
hattstugan
17-11-2013, 08:54
Klart vi ska ha en runda till! Har massa frö som inte kom med denna gång och det finns säkert frö som man bara måste ha!
Margith
17-11-2013, 19:45
CITAT (Peztis @ 16-11-2013, 16:17)  En liten fuling men kanske du kan PM:a din adress till Ritrat så kan hon skriva dit den sist i listan? Då är du ju med i detta varvet också. Nej, tyvärr! Efteranmälningar tar jag inte emot. Det blir så himla tjorvigt att försöka att peta in folk i listan när den redan är igång. Och det gör att samma regler ska gälla för alla. Jag lägger gärna in dig i listan för varv 2 Maggan H =)
Kuvertet har åkt vidare till Gunilla S idag måndag. Mycket nöje!
GunillaS
19-11-2013, 17:26
Ja, nu sitter jag mitt upp i alla fröpåsarna! Jag ska försöka bli klar i kväll, så att brevet kommer iväg i morgon , onsdag. (Det är inte lätt att hitta frösorter att lägga i, som inte redan finns i det här fullmatade kuvertet)  .
Jag fick kuvertet idag! Nu gäller det att hitta ersättare för de fröer jag är intresserad av, så att det inte blir för många påsar av samma sort. Skickar vidare i morgon fredag till LottaJo.
LottaJo
22-11-2013, 19:35
Oj, vad snabbt det gick här på slutet - härligt!!! Längtar till måndag, det låter som om det kan finnas mycket spännande i det där kuvertet!
LottaJo
25-11-2013, 22:25
Idag kom det efterlängtade kuvertet - sprängfyllt med spännande fröer!! Jag fick verkligen lägga band på mig för att inte byta till mig FÖR mycket (måste ju ha nån sålåda över till nästa omgång...  ) Imorgonbitti lägger jag det på lådan till dig, Irene L! Tack alla för att ni bidrar till att göra detta till höstens höjdpunkt - å lite extra till Margith förstås för att du orkar rodda det år efter år!!!
Irene_L
26-11-2013, 09:56
Åhh vad spännande!  Vad härligt att få ett brev fyllt med fröer i denna trista november!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|