Full version: ta bort smilies
maimiti
Det finns en liten ruta nedan som man kan avbocka om man inte vill att smilies ska konverteras till bilder. Problemet är att det blir smilies i alla fall fastän jag plockar bort bocken. När jag förhandsgranskar meddelanden så är bocken tillbaks och en liten ful gubbe har ersatt mina tecken.
Jag gillar det inte! Hur kommer man runt det problemet eller är det någon bugg i kodningen?
MimE
Testar...

:)

-------

Funkar för mig.

/Mimmi
Berith
CITAT (maimiti @ 09-04-2004, 22:03)
När jag förhandsgranskar meddelanden så är bocken tillbaks och en liten ful gubbe har ersatt mina tecken.

En del gubbar är ju riktigt söta... wub.gif

Om du inte vill ha med gubbarna måste du avbocka efter att du förhandsgranskat.

Det är likadant när man skriver PM - om man bockar i att man vill ha ett meddelande när mottagaren läst så måste man bocka i efter att man förhandsgranskat, annars är bocken borta.

blink.gif Ingemar har säkert nån fin förklaring på det här "problemet".
maimiti
Men det funkar inte.... om jag i ett meddelande till någon skriver en smiley så här : o ) (utan mellanslag förstås) så blir det en gubbe med öppen mun och en parentes även om jag avmarkerar konverteringsfunktionen både före och efter förhandsgranskning .... Jag skickade precis ett testmeddelande till en kompis och det blev så i alla fall... (detta gäller alltså när jag skickar privata meddelanden).
Berith
Ahaaa! rolleyes.gif Det är när du skickar PM..... Ja där vet jag inte, har inte testat att bocka av där.

blink.gif Ska testa nån gång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon