Alexandrajdlind
Jag har haft min mynta i kruka i köket ca 1 månad. Tidigt upptäckte jag att den var en favorit för bladlössen. Jag läste att såpvatten skulle göra susen och har nu testat i endast ett par dagar MEN nu till problemet: det har blivit många, många fler sedan dess! Är det någon som har andra tips på vad jag kan göra? Blir tokig på dessa små kryp.
Belinda
Hej
Spola av plantan i duschen med någorlunda hård stråle" det tål myntan.
Kläm de du kan komma åt som är kvar för hand,upprepa om en vecka.Man kan ju spraya med pyretal,det står på flaskan att den kan användas till grönsaker mm..Men det är många som är emot att använda det på sånt man tänker äta..
Så det alternativet kanske man ska välja som sista utväg.
Mvh
Alexandrajdlind
CITAT (Belinda @ 30-09-2013, 17:30) *
Hej
Spola av plantan i duschen med någorlunda hård stråle" det tål myntan.
Kläm de du kan komma åt som är kvar för hand,upprepa om en vecka.Man kan ju spraya med pyretal,det står på flaskan att den kan användas till grönsaker mm..Men det är många som är emot att använda det på sånt man tänker äta..
Så det alternativet kanske man ska välja som sista utväg.
Mvh

Tack för hjälpen! Jag var så osäker på om myntan skulle klara av hårdare vattenstrålar men då ska jag definitivt testa det. smile.gif
kerstin z5-6
Pyrethal görs av pyretrum en växt , det är helt ok även på ätbara växter , naturligt gift + oljeemulsion som täpper igen andningsvägarna på lössen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon