Full version: uppdatering av album
andreas i uppsala
Nu har jag uppdaterat albumet. Massa nya subtropiska vårbilder bla på dammen! biggrin.gif

Nån som vågar och vill titta? wink.gif

Glad påsk
andreas
Blomstertanten
Jag vill !
laugh.gif
andreas i uppsala
jippi biggrin.gif biggrin.gif En som vågar biggrin.gif Du är modig blomstertanten tongue.gif
Blomstertanten
Och jag vågade !
tongue.gif

Vad är det för sorts kamelia som klarar sig ute ? För den står väl ute året runt eller ? unsure.gif

Det ser verkligen inte ut som om bilderna vore tagna i Sverige i april !

ohmy.gif rolleyes.gif
renate
Jag våga med och titta det är väl inte farligt,fina bilder,Palmer i Halmstad?jag var där för två veckor sedan, de fanns där säkert jag tänkte bara inte på det man blir hemmblind,men tänker jag efter så var de där.Din Kamelia är fin. rolleyes.gif tongue.gif
Glad påsk från Renate
kerstin z5-6
Vilka trevliga palmer du har -Det blir nästa växt ! fast där fär jag nog ge upp knäckeriet och ha den inne -kan du ge tips om någon vacker -gärna temp känslig -ska gilla + 10 och uppåt -för mitt orangeri ?
Exoterna var roliga att se det med smile.gif
Ska fota mina bambu -lovar smile.gif
Hälsar
andreas i uppsala
Kommer från halmstad och dessa palmer är nya och höga så det är inte så svårt att missa dem.

Kamelian är ny för säsongen. Ska se hur den klarar sig. Det finns nu ett strot antal kamelior som klarar sig här och lite uppåt. Det gäller bara att hitta dem.

Washintonia robusta eller filifera är en fin palm som också växer mycket fort.Det är nästan den bästa.Men sen finns det ju också dadelpalmer(phoenix)

Om det inte ser ut som sverige har jag lyckats biggrin.gif Det finns särskilt en bild som ser ut att vara tagen i medelhavsområdet. Men det är bara vårsolen som lyser på.Kan knappt vänta till sommarsolen smile.gif

Skulle gärna vilja se din bambu, kerstin smile.gif Hoppas den klarar sig
Almdalen
Underbara bilder, speciellt Kamelian väcker ha begär.
Tack för titten!
/Ingegerd
Wargen
Fina bilder! Palmer, banan och oliv i snö!! Fantastiskt! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon